امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۴۶:۵۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

طنز روز: رقابت داوطلبان شورا با مردم دهدشت

اخیراً طوری که همه در دهدشت احساس تکلیف و انجام‌وظیفه کرده‌اند تا وارد شورای شهر شوند، به نظر می‌رسد روز انتخابات، فقط ۱۰ نفر از شهروندان دهدشتی باقی بمانند که کاندیدا نشده باشند و روز رأی‌گیری هر کس پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شود، لابد خودش کاندیدا است!

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت، سید ایمان تقوی:

شمار کاندیداهای ورود به شورای شهر دهدشت در حال عبور از تعداد جمعیت این شهر است!
اخیراً طوری که همه در دهدشت احساس تکلیف و انجام‌وظیفه کرده‌اند تا وارد شورای شهر شوند، به نظر می‌رسد روز انتخابات، فقط ۱۰ نفر از شهروندان دهدشتی باقی بمانند که کاندیدا نشده باشند و روز رأی‌گیری هر کس پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شود، لابد خودش کاندیدا است!
با این روحیه و اشتیاق بالا جهت حضور همگانی در شورا، قطعا رکورد داوطلبان ورود به شورای شهر را در دنیا خواهیم شکست!
البته خیل عظیم مشتاقان عضویت در شورا باید بدانند که وظیفه اصلی و مهم نماینده در نظارت بر امور شهر و شهرداری به عنوان وکیل و امین مردم، بسیار مهم‌تر از راه‌یابی آن‌ها به جمع ۷ نفر عضو اصلی شورا است.

گویا شماری از عزیزان، سوراخ دعا را گم کرده و بدون نگاه به اطرافشان و دیدن انسان‌هایی که می‌توانند بهتر به مردم خدمت کنند، تمام فکر و ذهنشان فقط راه‌یابی به شورا به هر قیمتی است، نه قبول وکالت مردم و نمایندگی آن‌ها!

این موضوع می‌رساند که باید فیلترهای قوی گزینشی جلوی پای اکثر کسانی که عزم خود را جزم کرده‌اند تا به هر ترتیب راهی شورای شهر دهدشت شوند قرار گیرد تا هر کسی هوس عضویت در شورا را بدون توجه به وظایف اصلی آن نداشته باشد.

از طرفی، ضعف عملکرد و رفتار ناشایست شماری از نمایندگان پیشین شورا باعث شده تا سودجویان تصور کنند که برای پیشبرد اهداف شخصی و منافع خود در شهر، بخصوص در گرفتن مجوزهای ساخت و ساز بدون رعایت استانداردها، حتماً باید چندنفری نیرو در شورا داشته باشند؛ لذا برخی فرصت‌طلبان نیز وارد میدان شده و با تحریک و حمایت مالی از چند کاندیدا، از پشت پرده وارد این گود شده‌اند و در حقیقت باید گفت با راه‌یابی نیروهای سست‌عنصر وابسته به آن‌ها، این فرصت‌طلبان پشت پرده هستند که به شورا راه می‌یابند. پس با مردم و مسوولان است که راه‌های نفوذ چنین کسانی را ببندند.

نمایندگان آینده شورا نیز لازم است پرستیژ و شأن نمایندگی مردم در شورا را در حد نام سنگین “نماینده” طوری حفظ کنند که دیگران با مثال زدن رفتار ناشایست برخی از نمایندگان ادوار گذشته در دادن مجوزهای خلاف برای ساخت و سازها و نیز مداخله در عزل و نصب‌های شهرداری به‌منظور برآوردن منافع خود و اطرافیان؛ ادعا نکنند که هر کس جای این نماینده‌ها بود نیز وضعیت شهر فرقی نمی‌کرد!

لذا نمود کار نمایندگان شورا و سنجش عملکرد آن‌ها را به عینه می‌توان در سیمای ظاهری شهر و بررسی وضعیت حاکم بر نیروهای شهرداری از جمله انتصابات این نهاد دریافت!

امیدواریم کسانی که احساس تکلیفشان برای ورود به شورا گل کرده، در آینه نگاهی به خود کرده و از خویش سؤال کنند که آیا در این شهر ۷ نفر شایسته‌تر از من (از لحاظ درستکاری، سواد، مردم‌داری و خدمت) برای ورود به شورا وجود ندارد که حالا من خود را لایق‌تر از همه برای ورود به شورا می‌دانم؟!

نباید کسانی عضو شورا  شوند که حتی برخی شغل درست‌وحسابی و سابقه‌ای روشن در خدمت به این مردم نداشته و جالب این که نام اکثر کوچه‌ها و محله‌های دهدشت را هم نمی‌دانند و آن‌وقت بدون هیچ شناختی از وضعیت جغرافیایی و اجتماعی شهر، مردم چگونه باید باور کنند که چنین کسانی قصد نمایندگی و پذیرفتن وکالت از طرف آن‌ها را دارند و نماینده توانا و امین آن‌ها خواهند بود؟! این‌جاست که می‌گویند: والله “خجالت” هم خوب چیزی است!

منتشر شده در :2017/04/02 - 05:04|شناسه خبر: 31481 789 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه