امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۵۱:۲۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جنگل بلوط کوه حاتم بهمئی زیر تیغ سودجویان/درختانی که ایستاده جان می دهند/سکوت بی معنی مسئولان همچنان ادامه دارد

جنگل بلوط کوه حاتم بهمئی زیر تیغ سودجویان/درختانی که ایستاده جان می دهند/سکوت بی معنی مسئولان همچنان ادامه دارد

درختان جنگل بلوط کوه حاتم بهمئی در کهگیلویه و بویراحمد سالهاست که زیر تیغ اره برقی های سودجویان و قاچاق چیان ایستاده جان می دهند و اگر مسئولان برای این امر چاره ای نیاندیشند دیگر درخت بلوطی وجود نخواهد داشت.

راه ملت: ، عده ای از سودجویان همچنان درختان بلوط کوه حاتم را  قلع و قم می کنند اما تاکنون هیچ  نهادی به صورت جدی و رسمی برای مقابله با این فاجعه زیست محیطی وارد عمل نشد.

صحبت از قطع یک درخت و ده درخت نیست، کوه حاتم به عنوان یکی از منابع بزرگ جنگل بلوط کشور در مقیاس هکتار و به صورت روزانه مورد دستبرد و تجاوز قاچاقچیان چوب و زغال قرار می گیرد.

پایگاه خبری آوای ماغر نسبت به عمق فاجعه و  لزوم ورود مسئولان اداری و امنیتی استان های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارها هشدار داد ؛" روشن شدن چراغ قرمز نابودی جنگلهای زاگرس؛ جنگل بلوط کوه حاتم زیر تیغ اره برقی/منطقه ای بلاتکلیف بین 4شهرستان+تصاویر" آخرین گزارشی بود که  پایگاه خبری آوای ماغر در این زمینه منتشر کرد.

اره برقی قاچاقچیان چوب و چاه های زغال دیگر درختی  برای جنگل بلوط کوه حاتم  بر جای نگذاشته، در صورتی که مسئولان امنیتی وارد میدان نشوند، همانگونه که حیات وحش این منطقه در معرض انقراض کامل است، در آینده ای نزدیک نامی از جنگل بلوط  هم در کوه حاتم باقی نماند.

دشت های پویشده از تنه های بر زمینه افتاده و قامت خمیده درختان تنومند بلوط و زخم های تازه بر جای مانده از اره برقی، قلب هر انسانی را جریحه دار نموده و اشک از دل های سنگی هم جاری می کند.

فاجعه زیست محیطی کوه حاتم بهمئی دست کمی از جنایات و کشتارهای تروریستی ندارد اما یک سوال بی پاسخ همچنان در افکار عمومی باقی است که چرا تاکنون هیچ ارگانی به صورت جدی و رسمی برای حل آن وارد میدان عمل نشده است؟

تصاویر ضمیمه گزارش همگی در دهم فروردین امسال توسط خبرنگار آوای ماغر ثبت شده است:

 

 

منبع:سایت خبری آوای ماغر

انتهای پیام/7044

منتشر شده در :2017/04/04 - 02:04|شناسه خبر: 31508 425 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه