امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۱۰:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

تلاشگران صدای همیشه همراه در " رادیو دنا " کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

تلاشگران صدای همیشه همراه در " رادیو دنا " کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

صدای و سیمای کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه صدا تلاشگرانی دارد که برای تولید و پخش برنامه ها رادیویی زحمت می کشند تا صدای دنا همیشه به گوش مخاطبان برسد.

راه ملت: ،تاسیس رادیو در ایران با تلگراف بیسیم ارتباط دارد بنابراین برای درک بهتر از چگونگی تاسیس رادیو نظری می اندازیم به بنیانگذاری تلگراف بیسیم در ایران در اواخر سال 1303 در دویست هزار متر مربع زمینهای (قصر قاجار) مقدمات راه اندازی تلگراف بیسیم توسط وزارت جنگ فراهم شد و نخستین دکل موج بلند به ارتفاع 120 متر که هنوز پایه ان موجود است نصب گردید و در بیست و چهارم اردیبهشت 1304 دستگاه 20 کیلو واتی موج بلند نصب شد و در ششم اردیبهشت 1305کار بیسیم با پخش تلگرافی برای دعوت عمومی برای همکاری به کشورهای مختلف جهان افتتاح گردید.

در سال 1307 نصب دو دستگاه موج کوتاه اغاز و در سال 1309 از آنها بهره برداری و مرکز گیرنده به نجف آباد تهران و مرکز مخابرات به میدان توپخانه منتقل شد.

بعد ازفراهم شدن مقدمات، بالاخره رادیو درساعت ده با مداد روز۴ اردیبهشت ۱۳۱۹افتتاح شد.

پس‌ از انقلاب‌ اسلامی‌، نام‌ سازمان‌ رادیو تلویزیون‌ ملی‌ ایران‌ تبدیل‌ به‌ صدا و سیمای ‌جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ شد. ریاست‌ این‌ سازمان‌ هر پنج‌ سال‌ یک‌ بار توسط ‌ رهبر‌ انتخاب‌ می‌شود، بالاترین‌ مقام ‌رادیو، معاون‌ رییس‌ سازمان‌ در حوزه‌ صدا می‌باشد. هدف‌ صدا و سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌، انتقال‌ و انتشار پیام‌ به‌ جامعه‌ می‌باشد، که‌ بسیار متمرکز و منسجم‌ در این‌ امر تلاش‌ می‌کند

 امروزه‌ رادیو مانند یکی‌ از اعضاء خانواده‌ها می‌باشد. همچون‌ مصاحبی‌ مهربان‌ آنچه‌ را که‌ شما می‌خواهید در اختیارتان‌ قرار می‌دهد و اگرنیازی‌ به‌ آن‌ نداشته‌ باشید به‌ سادگی‌ با فشار دگمه‌ای‌ می‌توانید آن‌ را کنار بگذارید. هنگام‌ کارکردن‌ نیازی‌ نیست‌ تمام‌ توجه‌ شما به‌ آن ‌باشد، کافی‌ است‌ گوش‌هایتان‌ را کمی‌ تیز کنید، تاآنچه‌ را که‌ دوست‌ دارید بشنوید و لذت‌ ببرید.

در استان کهگیلویه و بویراحمد که از بافت قومی و قبلیه ای و عشیره ای برخوردار است و در سالهای نه چندان دور بخش زیادی از جمعیت این استان به ویژه عشایر همواره با رادیو انیس و همدم بودند و با چند باطری قلمی بزرگ یا کوچک در سیاه چادرها در جریان اوضاع و احوال جامعه قرار می گرفتند.

مخاطبان رادیو تنها یک قشرخاص نیست و در این استان دوستداران این رسانه همیشه همراه در تاکسی، مغازه، بازار، محل کار و هر مکانی که فرصتی فراهم شود رادیو گوش می دهند.

در صدای و سیمای کهگیلویه و بویراحمد و در حوزه صدا تلاشگرانی هستند که برای تولید و پخش برنامه ها رادیویی زحمت می کشند تا صدای دنا همیشه به گوش مخاطبان برسد.

نوذر استوار معاون صدای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در سال 1349 متولد شد و تحصیلات خود را مقطع  فوق لیسانس زبان شناسی به پایان رساند و هم اینک به عنوان تهیه کننده و کارگردان در رادیوی استان فعالیت دارد.

بهترین تهیه کننده و نویسنده نمایش های طنز رادیویی در اولین جشنواره طنز سال ۸۹ کشور- بهترین تهیه کننده و نویسنده برنامه های طنز رادیویی در جشنواره شانزدهم تولیدات مراکز با برنامه طنز ازدواج در سال ۸۷ – رتبه دوم تهیه کنندگی و نویسندگی برنامه های رادیویی در جشنواره شبکه جوان با برنامه تولد شبکه جوان در سال ۸۴ از مهمترین عناوین و عناوین و افتخارات استوار است.

*****************

محمد صادق آزادی در سال ۱۳۶۵ در روستای تنگ رواق از توابع شهرستان دنا متولد شد. در سال ۱۳۸۶ به عنوان گزارشگر رادیو در صدا و سیمای مرکز استان فعالیت خود را آغاز نمود بعد از آن به عنوان تهیه کننده برنامه های رادیویی فعالیت خود را ادامه داد و همزمان بعنوان گزارشگر تلویزیون با سیمای شبکه دنا همکاری نمود.

ایشان در سال ۱۳۸۸ در جشنواره نهضت و رسانه که در استان اصفهان برگزار شد توانست مقام برتر تهیه کنندگی رادیو را با برنامه اولین پیشنهاد دهنده جهاد با بی سوادی کسب کند.

وی به عنوان مجری سیمای شبکه دنا برنامه هایی همچون صبح دنا، ایل مهتاب و شویل دنا و … را بر عهده گرفت.

****************

میترا الهی دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را با صدا و سیمای مرکز استان آغاز نمود.

اولین برنامه با تهیه کنندگی ایشان برنامه ای ادبی به نام آوای دل بود که علاوه بر این برنامه در این چند سال ایشان تهیه کنندگی برنامه های دیگری را نیز برعهده داشته اند که میتوان به شویل آبادی، موج نوجوانی، هنر در استان، پیام استان، مسابقه رادیویی پرسش، صدای عدالت، نم نم احساس و …اشاره کرد.The average rating is 3.5 stars out of 5.

 

الهی برنامه هایی شامل- مجموعه چند قسمتی معرفی هنرمندان استان – مجموعه چند قسمتی راویان ۵۷ – معرفی غذا های سنتی استان نیز برای وب سایت مرکز آماده کرده اند.

از دیگر آثار و عناوین الهی می توان به یک مجموعه شعر (مجموعه شعر شاعران استان کهگیلویه و بویراحمد) که در سال ۷۹ چاپ شده و در مقام برگزیده جشنواره طنز رادیو فرهنگ در سال ۹۰ و  و در همان سال در جشنواره حجاب و عفاف صاحب مقام سوم شدند.

******************

علی بیاتی از سال ۱۳۷۵ در رادیو با نوسیندگی و تهیه کنندگی نمایش آغاز به کار کرد سپس تهیه کنندگی برنامه راه زندگی را به عهده گرفت و از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴ مدیریت و مدرس آموزش باشگاه خبرنگاران جوان را به عهده گرفت ایشان هم اکنون مدیر تولید رادیو دنای صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد می باشند.

در روزهای آینده گزارش ها و اخبار متنوعی به مناسبت چهارم اردیبهشت (روز رادیو) در این پایگاه خبری منتشر می شود.

انتهای پیام/200

 

منتشر شده در :2017/04/22 - 12:04|شناسه خبر: 31634 613 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه