امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۰۵:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مناظره زنده تلویزیونی از بهترین راه های شناخت کاندیداهاست/ مناظره ها باید زنده برگزارشود

مناظره زنده تلویزیونی از بهترین راه های شناخت کاندیداهاست/ مناظره ها باید زنده برگزارشود

مدرس دانشگاه و فعال سیاسی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت:یکی از بهترین راه هایی که می توان توانمندی، کارایی و تعهد و تخصص کاندیدا را بشناساند و مردم اطلاع پیدا کنند مناظره هایی است که به طور زنده برگزار می شود.

راه ملت:  حجت الاسلام امرالله اندرزیان در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در عرصه انتخابات نیاز به شناخت عمیق تر کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دارند یکی از بهترین راه هایی که می توان توانمندی، کارایی و تعهد و تخصص کاندیدا را بشناساند و مردم اطلاع پیدا کنند مناظره هایی است که به طور زنده برگزار می شود.

وی بیان کرد: در مناظره زنده مردم می فهمند چه کسی می تواند به تبعیت از اصول و ارزش های اسلامی انقلابی و پایبندی به راه امام ره، رهبری ، عمل به قانون و طی نمودن راه های نرفته و اهدافی که هنوز تحقق نیافته و شعارهایی که داده می شود، عمل کند.

اندرزیان ادامه داد: این امر بیشتر در مناظره های عالمانه، منصفانه، عادلانه و اخلاق مدارانه ها که اخلاق اسلامی در آن رعایت می شود نمود پیدا می کند.

مدرس دانشگاه یاسوج با بیان اینکه در این مناظره ها کاندیداها باید دیدگاه و نظر خود را بدون تخریب، تهمت و اهانت بیان کنند گفت: این مناظره ها را قبول داریم و باید به طور زنده پخش شوند تا مردم و به ویژه نسل جوان آگاهی بیشتری نسبت به کاندیداها داشته باشند.

مناظره ضبط شده نوعی مناظره مُرده است

اندرزیان ابراز داشت: مناظره ضبطی نوعی مناظره مُرده است و امکان دارد بخشی از صحبت های کاندیداها را حذف و سانسور کنند و نقاط ضعف و قوت کاندیداها خیلی مشخص نشود.

این فعال سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مناظره زنده نقاط قوت و ضعف بهتر از مناظره ضبطی مشخص می شود و به عنوان یک شهروند یا فردی که در مسائل سیاسی و اجتماعی فعالیت دارد معتقدیم مناظره ها باید زنده برگزار شوند و این نیاز به ظرفیت سازی دارد که ظرفیت ها و آستانه تحمل را بالا ببریم و در چارچوب قانون و ارزش های اسلامی و اخلاقی برگزار شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی قصد دارند مناظره ها زنده پخش نشود نیز گفت:اگر بداخلاقی در مناظره های قبل رخ داده و این منظور است باید جبران و بداخلاقی ها رفع شود و اخلاق جایگزین شود و اگر منظور این است که نقطه ضعف ها معلوم نشود اینجا حق مردم را ادا نکرده ایم. 

اندرزیان عنوان کرد: مردم حق دارند کاندیداها را بشناسند و نقطه ضعف ها و نقطه قوت ها را ببینند و کسانی که سالهای قبل شعار دادند و شعارهایشان عملی نشد و اینجا باید معلوم شود که چرا به وعده های خود عمل نکردند.

مدرس حوزه و دانشگاه ابراز داشت: در مناظره زنده نباید کسی وعده غیرعملی دهد زیرا در مناظره های قبلی برخی وعده دادند و وعده هایشان محقق نشد و باید در این مناظرات پاسخگو باشند که دلیل محقق نشدن وعده هایشان چه بود و اگر تحقق پیدا کرد تا چه اندازه این راه را رفته اند.

اندرزیان افزود: کسانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت می پذیرند باید با تمام وجود صداقت، تواضع ، اقدام و عمل به وعده ها و گفته ها را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: مردم چون می خواهند یک فرد را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند و کسی را که مورد اعتماد، امانت دار و عادل باشد و این راه را براساس منویات امام ،رهبری و قانون اساسی پیش ببرد باید در صحنه عملی و عینی و مناظرات زنده تحقق پیدا کند. 

تضعیف و تخریب شورای نگهبان جایز نیست

این فعال سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حمله برخی به شورای نگهبان نیز گفت: شورای نگهبان مورد تایید نظام، امام و رهبری است و تضعیف و تخریب آن جایز نیست و نظر شورای نگهبان طبق قانون است که شش مجتهد عادل و حقوقدان هایی که در کنار فقهای عظیم الشان هستند با بررسی تمام جوانب نسبت به تایید یا رد صلاحیت افراد اقدام می کنند.

وی ابراز داشت: کسانی که برای انتخابات  ثبت نام کردند نیز پذیرفتند که هرچه قانون است تمکین می کنند و وقتی شورای نگهبان احراز صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت کرد باید بپذیرند و تمکین به قانون کنند. 

مدرس دانشگاه یاسوج یادآور شد: امام(ره) فرمودند آنجا که قانون را تمکین نکنند دیکتاتوری است و کار شورای نگهبان براساس قانون بوده و کسانی که نمی پذیرند خلاف قانون است.

اندرزیان به حمله رسانه های غربی و برخی افراد در داخل کشور به شورای نگهبان نیز اشاره کرد و گفت: نباید به حرف دشمنان توجه کرد چرا که شورای نگهبان و نیروهای انقلابی را دشمن می دانند و از اقدام شورای نگهبان خوشحال نیستند.

انتهای پیام/200

 

منتشر شده در :2017/04/22 - 03:04|شناسه خبر: 31635 453 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه