امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۱۸:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خاری که به جای کلنگ وزیرکار نشست!/پروژه ای که در دولت تدبیر و امید فقط جنبه نمایشی داشت+تصاویر

خاری که به جای کلنگ وزیرکار نشست!/پروژه ای که در دولت تدبیر و امید فقط جنبه نمایشی داشت+تصاویر

کلید اقتصادی دولت تدبیر و امید هم برای کلنگ های زده شده در پروژه های بر زمین مانده گچساران کارسازنشد.

راه ملت:،احداث پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران روایت تلخ کلنگی است که با حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بر تن دیار نفت خیز، اما محروم گچساران زده شد ولی هنوز جای آن را نه تنها هیچ پروژه ای پر نکرده که هر روز رویای شهروندان برای اجرای این پروژه درمانی تخصصی به سراب نزدیک تر می شود.

28آبانماه سال 94بود که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای گرامیداشت سالروز تصویب قانون کار با رایزنی‌های صورت گرفته توسط "غلامرضا تاجگردون"رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در سفری یک روزه میهمان گچسارانی ها بود تا در سومین سال از عمر دولت تدبیر و امید! یک کلنگ زنی بی نتیجه دیگر را تجربه کنند.

ظاهرا کلنگ زنی این پروژه فراموش شده به مثابه شروع کار نمادینی بود و ایرادی هم نداشت، مهم این بود که کلنگ پروژه در دولت یازدهم زده شده باشد!، هر چند که سر و ته پروژه احداث پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران چه نمادین و چه غیرنمادین منجر به زمین زدن کلنگی توسط دولتمردان شد، همان کلنگ پروژه ای که  به جز روئیدن خار و خاشاک حامل هیچ پیام دیگری نبود؟!

همان پروژه بر زمین مانده ای که زخم کلنگ وزیر کار ، نماینده گچساران و تنی چند از مسئولین را بر تن  دارد، بیکاری جوانان گچسارانی ، تعلیق سد چمشیر ، پتروشیمی و تعطیلی بسیاری از کارخانجات در شهرک صنعتی این شهرستان و…  هر کدام زخمی است که مردم با نشان دادن جای آن از آرزوهای بر باد رفته خود در رابطه با توسعه این شهر می گویند، آرزوهایی که گویا برای تحقق چشم به راه وعده های دولت یازدهم مانده است!.

پلی‌کلنیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران یکی از نیازهای اساسی جمعیت تحت پوشش جامعه تامین اجتماعی این شهرستان است وساخت پلی‌کلنیک تخصصی وعده‌ای بود که مسئولان دولت تدبیر و امید با تبلیغات وسیع در سال ۹۴ به مردم گچساران در کوی کارکنان دولت این شهردادند، اما شاید این پروژه همانند دیگر پروژه های دولت یازدهم به نوعی بیشتر جنبه نمایشی و تبلیغی به خود گرفته است؟.

این در حالی است که علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین کلنگ زنی پلی کلینیک تخصصی تامین اجتماعی گچساران گفته بود: اجرای این طرح بزرگ درمانی زمینه افزایش خدمات درمانی به بیمه شدگان تامین اجتماعی را فراهم خواهد کرد و30 هزار بیمه شده اصلی با 90 هزار نفر بیمه شده تبعی از مزایای ساخت این پلی کلینیک تخصصی برخوردار خواهند شد؟!.

عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران نیز در این آیین گفته بود: اجرای این طرح در زمینی به مساحت 5000 مترمربع با4370 مترمربع زیربنا و با اعتبار اولیه ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است و در این کلینیک بخش‌های تخصصی شامل اطفال، چشم، داخلی، گوش، حلق و بینی و دیگر خدمات تخصصی پس از ساخت ارائه می‌شود.

پیام اکبری مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمددر بهمن ماه سال گذشته در این خصوص نیز گفته بود: طرح ساخت پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران در مرحله مناقصه است و تا پایان سال کلنگ زنی می شود،این طرح در زمینی به مساحت سه هزار و 700 متر مربع با 9 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار اولیه ساخته می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان گفت: نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی رادیولوژی پیشرفته، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی و تست ورزش در پلی کلینیک تخصصی گچساران از دیگر برنامه‌های امسال بوده که در نیمه دوم سال انجام شده است.

اکبری با اشاره به اینکه براساس شاخص‌های جمعیتی برای هر 20 هزار نفر جمعیت یک مرکز باید ساخته شود افزود: اجرای این طرح با توجه به جمعیت زیرپوشش ضروری است.

وی گفت: افزایش 50 نفر به کادر درمانی مراکز این سازمان و اجرای 15 هزار و 600 نفر ساعت آموزش به کارکنان برای توانمند سازی از دیگر برنامه‌های بهبود کیفی خدمات تأمین اجتماعی در این استان است که ارائه این آموزش‌ها نسبت به سال پیش 97 درصد افزایش یافته است.

گفتنی است 91 هزار و 500 بیمه شده اصلی و خانواده آنها با جمعیت 350 هزار نفر از خدمات بیمه تأمین اجتماعی این استان بهره مند هستند.

ساخت پلی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی گچساران بارها به عنوان مطالبه ای جدی از سوی شهروندان مطرح شده است،حال باید دید که دولتمردان تدبیر و امید صدای مردمی که مطالبات شان را فریاد می زنند خواهد شنید و برای اجرای این پروژه قدمی برخواهد داشت و یا باید شاهد ماندگار شدن روایت تلخ کلنگی باشیم که وزیرکار بر تن پلی کلینیک تخصصی این شهر زد و اذهان مردم گچساران را از یک بی مهری دیگر لبریز کرد.

پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب

انتهای پیام/م

منتشر شده در :2017/04/27 - 10:04|شناسه خبر: 31683 522 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه