امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۴:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

شهروند کمردوغی چشم انتظار دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی/ تولیدسالیانه300کیلوگرم عسل+تصاویر

شهروند کمردوغی چشم انتظار دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی/ تولیدسالیانه300کیلوگرم عسل+تصاویر

جهانبخش رستم منش، با بیان اینکه، هر ساله قریب300 کیلوگرم برداشت عسل داریم، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به ما تسهیلات مناسب اعطاء کنند، مطمئنا افزایش تولید سالیانه عسل را خواهیم داشت.

راه ملت: ، در شرایط کنونی کشور، اقتصاد مقاومتی بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور است و برای رهایی اقتصاد ایران از وابستگی به درآمدهای نفتی باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه کنیم.

اقتصاد مقاومتی، مردمی و با اراده‌ی مردم و تحقق اقتصاد مقاومتی با مشارکت مردمی امکان پذیراست، رهبری معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را تنها راه پیشرفت ایران و سپری در برابر توطئه های اقتصادی دشمنان علیه ایران می دانند.

استفاده از ظرفیت های نهفته به ویژه در منطقه کمردوغ قلعه رئیسی و ارائه تسهیلات با سود کم رشد و توسعه اشتغال را برای جوانان فراهم می کند و اقتصاد مقاومتی تحقق می یابد.

رستم منش یکی از اهالی ساکن روستای کمردوغ در این رابطه، اذعان کرد: در سال های اخیر برای تامین نیاز خانواده به عسل برای مصرف ، با مشورت گرفتن از اهل فن و زنبورداران، تولید در این عرصه را انتخاب کردم.

این تولیدکننده عسل در ادامه ضمن درخواست از مسئولان برای حمایت از زنبورداران؛ گفت: متأسفانه به عنوان تولیدکننده عسل، از حمایت مسئولان بی بهره هستیم.

عسل ماده ای مغذی و از مواد غذایی پرطرفدار در کشور است که ورود جنس تقلبی و بی کیفیت آن همواره بازار و سلامت جامعه را تهدید می کند که این امر توجه به تولید عسل سالم و طبیعی را افزایش می دهد.

رستم منش، عشق وعلاقه به زنبور داری و دانش لازم برای این عرصه را اساسی ترین لازمه های ورود به عرصه زنبورداری دانست و تصریح کرد: پرورش زنبور در مقادیر اندک بسیار ساده بوده و با کمترین سرمایه می توان کار خود را آغاز و عسل مصرفی خانواده را به خوبی تأمین کرد ولی برای گسترش ان حتما نیاز به وام وجود دارد که در این راستا مسئولان باید کمک کنند.

وی گفت: مسئولان باید با قدرت به این عرصه وارد شده و با ارائه خدماتی چون مشاوره های تخصصی در زمینه مبارزه با بیماری ها، به کارگیری دانش روز در راستای حفظ سلامت و افزایش بهره وری در این زمینه و نیز اعطای وام های کم بهره، تولید عسل سالم در کشور را یاری کنند.

جهانبخش رستم منش 58 ساله بازنشسته آموزش و پرورش با هزینه شخصی یک طرح پرورش زنبور عسل راه اندازی کرد.

رستم منش در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه، با هزینه شخصی خود این طرح را راه اندازی کردم، گفت: از مسئولان حامی اقتصادی مقاومتی انتظار دارم ما را مساعدت کنند تا بتوانیم علاوه بر تولید برای مصرف شخصی، با گسترش تولید عسل، صادرکننده هم باشیم.

وی بیان کرد: این کار را حدود 15 سال پیش با یکی از دوستان خویش فعال کرده ام.

رستم منش اذعان کرد: برداشت عسل در هر سال یکبار و در مردادماه انجام می شود.

وی گفت: تا کنون از طریق نهادهای مختلف پیگیر شدم ولی هیچ کسی برای گسترش این طرح، مساعدت تسهیلاتی نکرده است.

رستم منش با بیان اینکه، حدود 6 میلیون فقط برای خرید کندو هزینه کردم، گفت: حدود 50کندو را اداره می کنم/.

وی، با بیان اینکه، هر ساله قریب300 کیلوگرم برداشت عسل داریم، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان به ما تسهیلات مناسب اعطاء کنند، مطمئنا افزایش تولید سالیانه عسل را خواهیم داشت.

گزارش از وحید آهنگ

منبع: پایگاه خبری تحلیلی شهرستان کهگیلویه،

 

منتشر شده در :2017/05/03 - 09:05|شناسه خبر: 31763 489 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه