امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۲:۴۸:۰۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آمارهای متناق مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد شغل/کاهش نرخ بیکاری5.5 درصدی از رویا تا واقعیت/کدامین را باور کنیم!

آمارهای متناق مسئولان کهگیلویه و بویراحمد از ایجاد شغل/کاهش نرخ بیکاری5.5 درصدی از رویا تا واقعیت/کدامین را باور کنیم!

هر سال که می گذرد بیکاری در استان با توجه به اینکه شغلی ایجاد نمی شود و کارخانه ها تعطیل می شوددر حال افزایش است اما مسئولان این استان کاهش نرخ بیکاری 5.5 درصدی را عنوان می کنند حال باید گفت کدامین را باور کنیم.

راه ملت:، طبق اعلام مرکز آمار، نرخ بیکاری در استان در سال های گذشته 1707 درصد بود که بعد از آن نیز با فارغ تحصیل شدن افرادبیشتر این آمار افزایش افزایش داشته اما به گفته مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 10 هزار شغل در این استان ایجاد شد که کاهش 5.5درصدی را نشان می دهد و اندکی تعجب براگیز است.

استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مهمترین منابع آبی کشور، تولید 25 درصد گاز کشور و دارای منابع بسیار زیادی در حوزه های مختلف به خصوص گردشگری و گیاهان دارویی و موارد دیگر است اما متاسفانه در حوزه نفت و گاز فقط خام فروشی انجام می شود و در حوزه گردشگری آنطور که باید و شاید به این حوزه نگاه نشده و درآمد زایی وجود ندارد.

حال با این افزایش بیکاری در سال و فارغ التحصیل شدن دانشجویان به این آمار و رکود در اشتغال در کشور و به تبع آن در استان کهگیلویه و بویراحمد باید شاهد افزایش نرخ بیکاری باشیم اما این مورد در این استان برعکس شده و کاهش نرخ بیکاری را از نگاه مسئولان نشان می دهد.

در این استان شهرک های صنعتی بسیار زیادی وجود دارد و کارخانه هایی نیز در آنها ایجاد شده اما بر اساس گفته های مدیران آنها بی توجهی دولت به بخش تولید باعث شده که هر روز شاهد تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگران در این حوزه ها باشیم و روزانه و یا سالانه بر تعداد بیکاران کشور می افزاید اما مانده ایم که دم خروس را باور کنیم تا قسم حضرت عباس را.

در این رابطه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال 1395 بر اساس آمارهایی که داریم حداقل 10 هزار نفر به اشتغال استان اضافه شد که ناشی از کاهش نرخ بیکاری از 17.7 درصد به 13.3 درصد بوده است.

مجید محنایی بیان کرد: اگر این درصد کاهش نرخ بیکاری را در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که 10 هزار شغل در سال 95  در استان ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در همه بخش ها از جمله صنعت، جمعیت و مساحت کمتر از یک درصد کشور را تشکیل می دهد اما از نظر اشتغال بیشتر از یک درصد از 700 هزار شغل در استان ایجاد شده است.

محنایی افزود: با توجه به اینکه هرساله تعدادی به جمعیت بیکار استان اضافه می شود اما در مجموع روند نرخ بیکاری در استان کاهش داشته است.

7000 شغل ایجاد شده است اما ثبت نشده اند

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت:  طبق اطلاعات وارد شده ۱۰ دستگاه استانی در سامانه رصد طی سال‌های اخیر ۷ هزار و ۷۷ فرصت شغلی در این سامانه ثبت شده است در حالی که دستگاه‌هایی مانند بنیاد شهید و اداره کل راه و شهرسازی تاکنون اطلاعات خود را وارد این سامانه نکرده‌اند.


صابر مظاهری عنوان کرد:  در حوزه صنایع خرد به راحتی اشتغال ایجاد می‌شود اما در حوزه صنایع سنگین این فعالیت زمان‌بر است و باید در کنار صنایع بزرگ صنایع کوچک اشتغال‌زا مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: از 7 هزار و 77 فرصت شغلی که در استان ایجاد شده است تنها 3 هزار و 579 شغل ثبت شده است و بقیه وارد و ثبت نشده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از ابتدای سالجاری نیز 131 شغل توسط دستگاه های اجرایی استان ایجاد شده است که 65 شغل مربوط به کمیته امداد استان و 64 شغل مربوط صندوق مهر امام رضا(ع) بوده است.

ایجاد 2 هزار و 862 شغل در استان

همچنین معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد نیز در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد2 هزار و 862 طرح را در استان اجرا کرده است که به واسطه این طرح ها 4 هزار و 293 نفر نفر مشغول به کار شده اند.

حمیدرضا رحیمی نیا با اشاره به اینکه طرح های کمیته امداد از طرح های پویا هستند گفت: این طرح ها در بخش های دامپروری، صنفی و صنعت، مشاغل خانگی و خدمات بوده است.

وی بیان کرد: مراحل کار در کمیته امداد استان به این گونه است که اول استعداد یابی انجام می شود و بعد از آن فرد مورد نظر آموزش می بیند و ابزار کار در اختیارش قرار می گرد و تا 5 سال پشتیبانی می شود.

انتهای پیام/

 

منتشر شده در :2017/05/20 - 10:05|شناسه خبر: 32152 480 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه