امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۳:۵۰:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور مهندس هاشمی پور؛

عملیات اجرایی محور اتصال راه بهمئی به خوزستان آغاز شد

عدل هاشمی پور گفت:با بهره برداری از این طرح، طول مسیر از نظر مسافت و فاصله زمانی شهرستان بهمئی تا مناطق مهم ، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز ، رامهرمز ، امیدیه ، آغاجاری ، سربندر ، بندر امام خمینی ، جایزان و دیگر شهر ها و مناطق کاهش چشمگیری خواهد داشت.

راه ملت: نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در  مجلس شورای اسلامی »در آئین آغاز  عملیات اجرایی محور  اتصال راه استان کهگیلویه و بویراحمد به خوزستان از طریق محور مواصلاتی جدید شهرستان بهمئی ، با اشاره به اینکه ، طول این مسیر ۲۵ کیلومتر و حداقل  عرض این محور با استاندارد ۱۲ متر  خواهد بود گفت : ۲۵  کیلومتر طول  مسیر محور مواصلاتی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی به خوزستان است ، که فاز اول این طرح به طول ۶ کیلومتر با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات  نفت ، ابتدا در مناطق کوهستانی و ناهموار بین شهرستان بهمئی و خوزستان وصل و سپس زیرسازی و آسفالت می شود.
عدل هاشمی پور با اشاره به اینکه ،  مدت زمان اجرای مرحله اول این طرح به طول ۶ کیلومتر تا ۱۸  ماه آینده می باشد  افزود : با بهره برداری از این طرح، طول مسیر از نظر مسافت و فاصله زمانی شهرستان بهمئی تا مناطق مهم ، راهبردی و اقتصادی خوزستان از جمله شهر اهواز ، رامهرمز ، امیدیه ، آغاجاری ، سربندر ، بندر امام خمینی ، جایزان و دیگر شهر ها و مناطق کاهش چشمگیری خواهد داشت. و  اجرای این طرح ، در زمینه کاهش بار ترافیکی مسیر قبلی در محور بهبهان در استان خوزستان به شهرستان بهمئی ، رونق گردشگری  ،  افزایش مبادلات بین دو استان ، ارتباط بیشتر و به صرفه تر  با بنادر جنوبی  به عنوان کریدور (شاهراه مهم ارتباطی ) بین خوزستان و شهرستان بهمئی  نقش بسزایی خواهد داشت.
وی  همچنین ، با بیان اینکه ، با بازگشایی  این محور ،  مسافت  شهرستان بهمئی به استان خوزستان ۴۰ کیلومتر کاهش می یابد گفت :  با اتمام عملیات این طرح مردم این شهرستان می توانند با طی مسافت کوتاه تری به مرکز استان خوزستان و  شهرستان های این استان سفر کنند.
نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ، طرح  آب رسانی  به  شهرستان بهمئی از طریق سد کوثر در طول مسیر با معارضات مردمی مواجه است که به زودی با یک تیم و گروه حقوقی این مشکل مرتفع می شود گفت : طرح آبرسانی از سد کوثر به شهرلیکک و روستاهای حومه با ۵۷ کیلومتر طول خط انتقال، دبی آب ۳۵۵ لیتر بر ثانیه، ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب هم اکنون در حال احداث است و  بر اساس پیش بینی سالانه ۵/۸ میلیون متر مکعب آب مورد نیاز صنعت و شرب شهر لیکک و حومه تامین می شود.
 عدل هاشمی پور افزود : طرح تامین آب شرب شهر لیکک و روستاهای حومه ، با هدف تامین آب شرب مورد نیاز شهر لیکک ، عدم ذخائر آبی مهم در سطح شهرستان، عدم کیفیت مناسب آب شرب ، تامین آب مورد نیازصنایع شهرستان ،  اجرای سیاست های پدافند غیرعامل و افزایش جمعیت و مهاحرت بی رویه به شهر لیکک احداث می شود .
 وی  همچنین در بازدید از روند اجرائی جاده و مسیر سخت گذر عشایری ( پشت کوه ملاه طهماسب) در شهرستان بهمئی  به طول ۷ کیلومتر که ۵ کیلومتر آن صورت آسفالت و آماده بهره برداری است  گفت : ۲ کیلومتر  باقیمانده این محور ، به زودی تا  ابتدای رودخانه مارون در شهرستان بهبهان اجرایی می شود.
شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی در فاصله ۳۳۰ کیلومتری شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد که این فاصله تا مرکز استان ، با مناطق روستایی  و بخش های شهرستان بهمئی به بیش از ۴۵۰ کیلومتر می رسد.
منتشر شده در :2017/09/09 - 03:09|شناسه خبر: 32416 495 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه