امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۰:۵۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

یادداشت: سید حبیب نوری

موش دوانی های رسانه ای پیرامون انتخاب استاندار جدید در راستای خیانت به توسعه استان است

به راستی به غیر از “فتنه” چه نامی می توان بر این دست اقدامات که عمیقا در راستای به هم زدن وحدت دینی و اجتماعی افراد جامعه است گذاشت؟

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان راه ملت است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست.
بینندگان راه ملت می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

راه ملت: سید حبیب نوری
موش دوانی های رسانه ای پیرامون انتخاب استاندار جدید در راستای خیانت به توسعه استان است
بدون شک استانداران هماهنگ کننده عملیات دستگاه‌های دولت با مردم هستند. یک استاندار سیاسی، فرهنگی و اقتصادی قوی در استان بسیار موثر است و می‌تواند با توجه به شناختی که از استان و نیازها و بایدها و نبایدهایش دارد، شرایط داخلی آنجا را بهبود بخشیده یا بحرانی کند.

دکتر علی محمد احمدی استاندار جدید استان محروم اما غنی از ثروتهای خدادادی و ظرفیتهای کثیر انسانی در حالی که هنوز سکان مدیریت ارشد استان را به دست نگرفته بود متاسفانه با بی اخلاقی های رسانه ای متعددی روبرو شد.

سابقه عملکرد رسانه ای برخی به اصطلاح قدیمی های حوزه رسانه های دیجیتال و پایگاههای برخط خبری برای مردم و مسئولین استان بر کسی پوشیده نیست.

فرافکنی ها و جنجال ها، آشوبگری ها و تخریب ها و در واقع فتنه های رسانه ای از این دست عموما تداعی گر سلسله تدابیر و اقداماتی است که طی سالهای اخیر توسط این عده از فعالین عرصه رسانه در استان به منظور ایجاد تفرقه و نفاق میان مسئولین، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، رقبای انتخاباتی و در مجموع التهاب فضای عمومی جامعه ی سیاست زده ی استان است.

به راستی به غیر از “فتنه” چه نامی می توان بر این دست اقدامات که عمیقا در راستای به هم زدن وحدت دینی و اجتماعی افراد جامعه است گذاشت؟

البته بصیرت عمومی و هوشیاری دستگاههای متولی در این امر طی سالهای اخیر طومار برخی از هرزنگاری ها و موش دوانی های رسانه ای در امر توسعه ی استان را به درستی در هم پیچید.

اما هنوز سایه ی ولنگاری و بی قید و بندی رسانه ای عقبه ی جریان های منفعت طلب با ایجاد و راه اندازی برخی پایگاهها از سر جامعه خدوم، زحمتکش، صادق و دلسوز رسانه ای استان کم نشده است.

امام علی علیه‏السلام در آخرین لحظات زندگی خود، پیروانش را به دو عامل مهم و حیاتی که همانا رمز پیروزی و موفقیتند، سفارش کرده و فرموده است: اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه‏ وَ نَظمِ اَمْرِکُم؛ »شما را به پرهیزکاری و نظم در کارها سفارش می‏کنم«

برادران و خواهران عزیز، اگر دل در گرو توسعه، عمران و آبادی این دیار داریم باید توجه داشته باشیم که چه بخواهیم و دلمان به این انتخاب خوش باشد و چه دلسرد باشیم، این راه راهی است که باید همراه و هم قدم با دکتر احمدی طی این دوره حداقل چهارساله بپیماییم.

ارتباط، رفاقت و همکاری استاندار جدید با نمایندگان سابق استان در مجلس شورای اسلامی یا رفاقت و تعامل با هرسه نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی و یا حداقل حتی یکی از این عزیزان قطعا اگر در راستای توسعه سیاسی استان نباشد (که به یقین خواهد بود) می تواند زمینه ساز توسعه ی فرهنگی، عمرانی و حتی شکوفایی اقتصادی این دیار زرخیز اما محروم باشد.

به راستی به جز تامین منافع عده ای معلوم الحال که در همه دوران سعی در گل آلود کردن زلال معرفت و اندیشه ی پاک ،اصیل و نجیب مردمان شریف دیارمان داشته اند چه چیزی از جنجال ها و هوچی گری های رسانه ای و عمیق تر کردن شکاف بین نیروهای سیاسی مان سهم عمران و آبادی این دیار شده است؟

بگذاریم در فضایی آرام و به دور از جنجال مدیریت ارشد استان به حل مشکلات و معظلات پرداخته و دعواهای بی حاصل را به هفته های نزدیک به انتخابات ۹۸ موکول کنیم و از همین امروز سعی نکنیم از هر فضایی برای پیش برد مقاصد انتخاباتی بهره برداری جناحی کنیم.

فضای فعلی استان نیازمند همدلی و همراهی همه طیف ها و جریانات است و بیش از هر زمان نیازمند توجه به تجربه،تخصص،تعهد و تعامل همه جانبه تمام دستگاههای اجرایی و فرهنگی و نخبگان سیاسی است.

به عقیده نگارنده همه این هجمه ها برچند قسم است :

اول ، عده ای که عامدانه دست پیش گرفته اند تا از امتیازگیری های خاص خود عقب نمانند.

دوم کسانی که با اهداف جناحی سعی در التهاب جو برای بهره برداری های انتخاباتی داشته و فضا را برای انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی برای خود آماده می کنند.

سوم کسانی که بدون اطلاع و بی هیچ قصد و غرضی دلسوزانه مطالبی را به رشته تحریر در می آورند و از عواقب سوء این مطالب بی اطلاعند.

و می توان نتیجه گرفت که حداقل در بازه زمانی فعلی انتشار و نگارش چنین مطالبی و دم از زدن از بی تجربگی و ناپختگی مدیریتی و همچنین تعبیر آزمایشگاه مدیریتی استاندار جدید و متهم کردن نمایندگان به اشتباه در مسیر انتخاب استاندار جدید و ارتباط ایشان با نمایندگان سابق قطعا از نشانه های خیانت به توسعه پایدار استان است.

بگذاریم استاندار جدید در فضایی آرام و به دور از التهاب به خدمت رسانی و آبادانی این دیار همت گمارد و خواسته های شخصی و جناحی خود را مقدم بر امر توسعه استان ندانیم.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَی

منتشر شده در :2017/09/20 - 10:09|شناسه خبر: 32566 495 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه