امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۱۲:۴۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مهار کامل حریق منطقه حفاظت شده سیوک پس از ۱۱ ساعت تلاش

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به مهار کامل آتش سوزی جنگل ها ومراتع منطقه حفاظت شده سیوک شهرستان بویراحمد پس از ۱۱ ساعت تلاش گفت: متاسفانه بر اثر این آتش سوزی ۶۷ هکتار ازپوشش گیاهی، مرتعی وجنگلی این منطقه درآتش سوخت

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست  کهگیلویه و بویر احمد، محسن جعفری نژاد در بیست و هفتمین روز از تیرماه ۹۷با اعلام این  خبر گفت: آتش سوزی که از ساعت ۱۳ بیست و ششمین روز از تیرماه ۹۷ شروع شده بود با تلاش مامورین محیط زیست, منابع طبیعی, هلال احمر,بخشداری چیتاب , ستاد مدیریت بحران استان  وبا حضور پررنگ نیروهای بومی محلی منطقه سرانجام در ساعات پایانی بامداد بیست و هفتمین روز از تیرماه جاری مهار شد.

جعفری نژاد گفت: بر اثر این آتش سوزی نزدیک به ۶۷ هکتار از پوشش گیاهی , مرتعی و جنگلی منطقه از بین رفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  با اشاره به اینکه علت آتش سوزی هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است، گفت: بیشتر این آتش سوزی ها بر اثر بی دقتی مردم , گردشگران و چوپانان منطقه اتفاق می افتد.

وی ضمن تشکر از تمامی کسانیکه در مهار این آتش سوزی فعالیت داشتند، اظهارکرد: کوهستانی بودن منطقه و وسعت زیاد بر سختی کار اطفاء حریق می افزاید که  از مردم انتظار می رود در حد امکان از روشن کردن آتش در جنگل خود داری نموده  و در صورت روشن کردن  آتش قبل از ترک محل از خاموش بودن آن اطمینان حاصل نمایند.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تاسف گفت: بر اثر این آتش سوزی تعداد زیادی از درختان بلوط , بنه , کیکم و زالزالک, ارژن وگون ازبین رفته است.
استان کهگیلویه و بویر احمد دارای بیش از ۸۷۰ هزار هکتار جنگل وبیش از ۵۵۰ هزار هکتار مرتع است که ۸۷ درصد استان را مرتع و جنگل تشکیل می دهد

منتشر شده در :2018/07/18 - 11:07|شناسه خبر: 34474 614 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه