امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۹:۵۰:۵۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

با حضور مسئولان ارشد ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

کارخانه فرآوری گیاهان دارویی در شهرستان گچساران کلنگ زنی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این مراسم از پشتوانه خوب مزارع گیاهان دارویی برای خوراک این کارخانه، گفت در حال حاضر ۲۴۰ تن گیاهان دارویی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش راه ملت، با حضور مسئولان ارشد ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، بنیاد برکت، نماینده مردم باشت و گچساران، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان محلی و استانی، عملیات ساخت کارخانه فراوری گیاهان دارویی در روستای سربیشه گچساران به زمین زده شد.

ابتدا فرماندار گچساران که در این چهار سال گذشته، آثار مدیریت او در آبادانی و تغییر چهره این شهرستان نفت‌خیز مشهود است، پشت تریبون رفت و با خیرمقدم به مهمانانش، گفت: این کارخانه برای اولین بار در حال ساخت است که علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد، حمایت بسیار خوبی از کشاورزان و رفع دغدغه‌های آنان در بازار فروش محصولات تولیدی‌اشان خواهد بود.
عبدالرحیم رحیمی افزود: لازم است همه دست به دست هم دهیم تا این کارخانه در سریع‌ترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد و دروازه‌ای برای ورود دیگر سرمایه‌گذاران به بخش کشاورزی شهرستان گچساران باشد.
وی با ابراز امیدواری برای تکرار این روزها در حوزه تولید ادامه داد: سرمایه‌گذار اگر در عمل حمایت مسئولان را ببیند نه تنها به ادامه کار دلگرم می‌شود بلکه به فکر سرمایه‌گذاری‌های جدید می‌افتد و مشوقی برای دیگر سرمایه‌گذاران خواهد شد.
بعد از آن غلامرضا تاجگردون، نماینده مردم باشت و گچساران، این روز و شروع یک حرکت جهادی در بخش کشاورزی را افتخارآمیز و ارزشمند خواند و گفت: امروز هم مسئولان، هم سرمایه‌گذاران و هم کشاورزان در کنار هم قرار گرفتند تا یک کار بنیادی، تلفیقی و حساب‌شده را آغاز کنند.
وی تصریح کرد: یک مراسم کلنگ‌زنی و ساختن یک کارخانه، ظاهر قضیه است اما آنچه مورد انتظار بوده این است که این کلنگ، تحولی در زندگی، درآمد و اشتغال کشاورزان و مردم منطقه به وجود بیاورد و مسیر کشاورزی و تولید این استان را تغییر دهد.
تاجگردون گفت که این تغییر مسیر ابتدا با تبدیل اراضی دیم به آبی شروع و بعد از آن با تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن با درآمد بیشتر و پرهیز از خام‌فروشی، در حال تکمیل شدن است که نیازمند عزمی همگانی برای تحقق این هدف مهم هستیم.
این نماینده مجلس شورای اسلامی برای اثبات حرفش گفت: با آبی شدن ۱۶ هزار هکتار اراضی دیم، حتی به همان شکل سنتی در ۲ فصل برداشت درآمد کشاورزان منطقه ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش درآمد داشتند و با تغییر الگوی کشت و رو آوردن به کاشت گیاهان دارویی با پشتوانه این کارخانه فراوری، درآمد کشاورزان چهار برابر می‌شود.
تاجگردون با بیان اینکه برای ایجاد تحول در بخش کشاورزی گچساران پول‌های زیادی هزینه شده است، خطاب به موکلینش تأکید کرد: اگر دنبال پول، شغل و افزایش درآمد هستید و اگر به فکر آینده بچه‌های خود هستید، با این تغییر مسیر همراه شوید.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: بنیاد برکت خدمات شایسته‌ای در اقتصاد و عمران کشور انجام داده که عمده نمایندگان به این خدمات اذعان دارند و امروز در گچساران هم شاهد این عزم و اراده بالای این بنیاد هستیم؛ امیدوارم که اولین کارخانه با وفای به عهد ساخته و بعد از آن کارها و کارخانه‌های بعدی احداث شوند.
نماینده مردم گچساران یادآور شد: کلنگ‌زنی امروز یک کار مشترک و تلفیقی بود که با یک “یا علی” انجام شد و دست‌های متولیان به هم حلقه شدند که اگر نگاه علمی را هم به آن حاکم کنیم و خود کشاورزان با این حرکت همراه شوند، آن تحول مورد نظر در بخش کشاورزی محقق می‌شود.
عارف نوروزی، مدیرعامل گروه توسعه اقتصادی تدبیر وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در این آیین، گفت: هدف ما کمک به تولید و اقتصاد است و با کمال میل حاضر به مشارکت با هر کارآفرین و توسعه این کارخانه در هر نقطه‌ای از این استان و واگذاری آن به خود مردم بعد از چهار سال هستیم.
وی افزود: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان دراین کشور سرمایه‌گذاری کردیم و امیدواریم این کارخانه فراواری گیاهان دارویی به موقع به بهره‌برداری برسد و با کمک نماینده مردم گچساران مایه سرافرازی همه مردم، کشاورزان و مسئولان این بخش شود.
در ادامه میرآب زاده، مجری پروژه احداث کارخانه فراوری گیاهان دارویی مدت قرارداد اجرای این کارخانه را ۲۷ ماه و مساحت زمین آن را ۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با تنوع آب و هوایی و اقلیم مناسب از هر جهت برای توسعه گیاهان دارویی مستعد است.

سیدهاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این آیین با بیان اینکه برای تأمین اعتبار این پروژه از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم، گفت: تلاش ما این استان که ماه‌ها زودتر از موعد مقرر و در آبان ماه سال آینده این پروژه مهم را تحویل کشاورزان دهیم.
وی افزود: هر کس که بیاید و دو ریال پول بگذارد ما چهار ریال می‌گذاریم و از بانک هم تسهیلات می‌گیریم و با مشارکت خود مردم و تعاونی‌ها این مناطق را آباد می‌کنیم.
سیدهاشمی تأکید کرد: ما به این استان آمدیم تا این پیام را بدهیم که کارآفرینان و کشاورزان به میدان بیایند و بدانند که اگر درب ستاد را بکوبید، درب ستاد باز می‌شود و اگر یک قدم بردارید ما دو قدم برمی‌داریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این مراسم از پشتوانه خوب مزارع گیاهان دارویی برای خوراک این کارخانه، گفت در حال حاضر ۲۴۰ تن گیاهان دارویی در این استان تولید می‌شود.
.
الیاس تاج الدینی میزان مزارع گیاهان دارویی در شهرستان گچساران و باشت را در حال حاضر ۵۰ هکتار اعلام کرد و گفت که چندین متقاضی را برای کاشت گیاهان دارویی به میزان ۶۰ هکتار به بانکهای عامل برای دریافت تسهیلات معرفی کردیم که می شود گفت تا سال آینده با مزارع ۱۲۰ هکتاری، خوراک کارخانه فراواری گیاهان دارویی تأمین می شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

منتشر شده در :2018/08/17 - 06:08|شناسه خبر: 34737 754 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه