امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۱:۰۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

از آدامس فروشی تا میلیاردری؛

کارآفرینی که امید را در سیلاب و کلوار زنده کرد

این کارآفرین دلسوز با حضور در مناطق محروم استان به ویژه روستاهای توابع شهرستان بویراحمد و بخش مارگون دانش و هنر خود را در اختیار دختران و زنان روستایی قرار داده است تا شاید بخش کوچکی از مشکلات آنان برطرف شود.

راه ملت: مهران بالا فرزندی از دیار لوداب است که با آدامس فروشی و پس از اعتماد به یک هنرمند حوزه سفال زندگی اش با اراده فولادین متحول شد و اکنون یکی از کارآفرین های برتر استان است که کمر همت برای ایجاد اشتغال جوانان این دیار بسته است.

وی که گذشته بسیار سخت و پرماجرایی داشته است این بار نیز اصالت خود را فراموش نکرده و با گام های بزرگ به رویاهای دختران ایل قول رسیدن داده است.

این کارآفرین دلسوز با حضور در مناطق محروم استان به ویژه روستاهای توابع شهرستان بویراحمد و بخش مارگون دانش و هنر خود را در اختیار دختران و زنان روستایی قرار داده است تا شاید بخش کوچکی از مشکلات آنان برطرف شود.

بالان با حضور در کلوار محروم ترین نقطه شهرستان بویراحمد با هزینه شخصی و بنا به پیشنهاد آذر صفایی نیا مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد کارگاه آموزشی بافت تابلو فرش برای دختران روستایی برگزار کرد و بنا به گفته خودش این کارگاه ها ادامه خواهد داشت و پس از مدتی کارآموزان نه تنها به مرحله استادی می رسند بلکه می توانند از این مسیر برای خود درآمدزایی کنند.

به سادگی می توان شوق و ذوق یادگیری یک هنر را در چهره های معصوم دختران روستا مشاهده کرد و این صحنه زیبا مدیون نیت خالصانه این کارآفرین است.

بالان به خبرنگار راه ملت می گوید: این مناطق پر از ثروت هایی است که تنها نیازمند یک برنامه ریزی و ایده های خلاقانه است و باید جوانان روستا خودشان برای آباد شدن منطقه همت کنند.

این کارآفرین افزود: اگر نهادهای دولتی که متولی ایجاد اشتغال هستند تنها بخش کوچکی از این اعتبارات را ابتدا برای شناسایی ظرفیت های یک منطقه و پس از آن برای آموزش در روستاها هزینه کنند نه تنها از مهاجرت بی رویه به شهرها به ویژه شهر یاسوج ممانعت می کنند بلکه زمینه آبادانی این مناطق را فراهم می کنند.

چهره های خندان دختران و زنان روستا حاکی از اشتیاق و رضایت آنها برای آموزش بود که می طلبد مسئولان به جای تصمیم های عجولانه و بدون کارشناسی با سرمایه گذاری های اصولی زمینه شکوفایی این استعدادها و آبادانی این مناطق را فراهم کنند.

به امید روزی که واژه ” محرومیت” از دایره لغت مردم این دیار حذف شود و نام کلوار به عنوان یکی از قطب های تولید صنایع دستی در این استان و کشور طنین انداز شود.

گزارش از زهرا سادات موسوی

منتشر شده در :2018/09/28 - 09:09|شناسه خبر: 35106 776 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه