امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۰۶:۰۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

راهکارهای زندگی سالم در دوره سالمندی

      چگونه زندگی سالمی در دوران سالمندی داشته باشیم؟ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدار پروتئین بدن در دوره سالمندی کم شده و سوء تغذیه پروتئین به سیستم دفاعی بدن آسیب رسانده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری کرده بنا براین با مصرف پروتئین از ابتلا به بسیاری […]

 

 

 

چگونه زندگی سالمی در دوران سالمندی داشته باشیم؟
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مقدار پروتئین بدن در دوره سالمندی کم شده و سوء تغذیه پروتئین به سیستم دفاعی بدن آسیب رسانده و بدن را مستعد ابتلا به بیماری کرده بنا براین با مصرف پروتئین از ابتلا به بسیاری بیماری ها پیشگیری کنید.
به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ابراهیم نعیمی افزود: سالمندان سالم می توانند حداکثر ۳۰درصد از کالری روزانه خود را از چربی دریافت کنند بنابراین چربی های اشباع بیش از ۸ تا ۱۰ درصدانرژی روزانه را تشکیل دهد باید کلسترول دریافتی کنترل شود تا مقادیر مصرفی آن زیاد نباشد.
وی با اشاره به اینکه ویتامین های گروه B از جمله ویتامین هایی بوده که در کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی موثر است، عنوان کرد: این نوع ویتامین ها در انواع گوشت ها، تخم مرغ، شیر، حبوبات، غلات سبوس دار، و به مقدار کمتری در میوه ها و سبزی های دارای برگ سبز تیره وجود دارد.
نعیمی با بیان اینکه جوانه غلات و حبوبات مانند جوانه گندم، عدس و ماش سرشار از ویتامین های گروه B و ویتامین C است، تصریح کرد: اهمیت دادن همه گروه های سنی و بخصوص سالمندان به ویتامین D ضروری است.
وی ادامه داد: این نوع ویتامین با افزایش جذب کلسیم از پوکی استخوان جلوگیری نموده و برای تامین ان هر روز در مقابل نور مستقیم خورشید قرار بگیرید و علاوه بر این تمام سالمندان در صورت تشخیص پزشک ماهیانه یک عدد قرص ۵۰۰۰۰ واحدی ویتامین D مصرف کنند.
وی ابراز داشت: با افزایش سن، میزان ویتامینC در خون کم می شود و کسانی که در شرایط استرس و فشار قراردارند یا سیگار می کشند، به ویتامین C بیشتری احتیاج دارند بنابراین این ویتامین در انواع میوه ها و سبزی های تازه مانند گوجه فرنگی، فلفل سبز دلمه ای، پرتقال،کیوی، ساقه سبز پیازچه وجود داردکه باید در برنامه سبد مصرف غذایی گنجانده شود.
نعیمی همچنین یادآور شد: کلسیم یکی از مهمترین مواد معدنی بوده که در سلامت دوره سالمندی تاثیر بسیار زیادی دارد، چرا که کمبود این ماده باعث پوکی استخوان می شود و لبنیات یکی از منابع خوب برای تامین کلسیم بدن است که علاوه بر آن مصرف مکمل روزانه کلسیم با نظر پزشک برای همه سالمندان توصیه می شود.

منتشر شده در :2018/10/03 - 02:10|شناسه خبر: 35224 343 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه