امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۲۸:۵۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مسئول بسیج جامعه زنان سازمان بسیج مستضعفین:

عدم الحاق ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان هوشمندانه بود/ ضرورت تقویت دانش رسانه ای خانواده در کشور

مسئول بسیج جامعه زنان سازمان بسیج مستضعفین گفت: عدم الحاق ایران به کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان اقدامی مطلوب بود و از جایگاه واقعی زنان در کشور حمایت کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج، مینو اصلانی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران که با موضوع ” آسیب شناسی جایگاه زن در دهه چهارم نقلاب” برگزار شد، اظهار داشت: زنان در ایران پیش از انقلاب کاملا مهجور بودند و حضور آنها در صحنه تنها به شیوه و پوشش غربی امکان پذیر بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سازمان بسیج مستضعفین، عنوان کرد: قبل از انقلاب سیاست های رژیم پهلوی مبتنی بر فرهنگ غربی بود و بقیه عناصر بنا داشتند زن ایرانی را بر اساس الگوی غربی آموزش دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی هویت زن را در ایران احیا کرد، بیان کرد: هرگونه آزادگی و احترامی که برای بانوان ایجاد شده برگرفته از پیام انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جامعه غربی هیچگونه هویت مستقلی برای زنان قائل نشده است بلکه در صورت برخورد مردواره آنها را به رسمیت می شناسد.

اصلانی با تاکید بر اینکه به گفته خود مفسران و نخبگان جامعه غرب هالیوود چهره مصنوعی از بانوان ساخته است، اظهار داشت: ایستادگی زنان مسلمان با پوشش و حجاب کامل نشان دهنده آن است که زنان ما با همین هیبت می توانند در دنیا بدرخشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات و فعالیت های بسیج جامعه زنان برای بانوان اشاره کرد و گفت: در این راستا با معاونت امور زنان ریاست جمهوری، کمیته امداد و بهزیستی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

اصلانی افزود: هدف نهایی از این فعالیت ها توانمندسازی بانوان با مشارکت دستگاه های اجرایی است.

وی با اشاره به اینکه هفت هزار زن شهیده در کشور تقدیم اسلام و انقلاب شده است، بیان کرد: امسال شهیده ” زینب کمائی” به عنوان شهید شاخص معرفی شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه سه الگو برای بانوان در جهان امروز تدوین شده است، ابراز کرد: الگوی سوم نشان دهنده یک زن موفق اسلامی ایران است که می طلبد رسانه ها برای تبیین این فرهنگ در جامعه تلاش کنند.

وی با بیان اینکه بدحجابی ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است، گفت: خود کشورهای غربی نیز به این موضوع معتقد هستند و حتی تغییر در نحوه پوشش برخی از مراکز آموزشی آنها ناشی از همین طرز تفکر است.

اصلانی بر تقویت دانش رسانه ای خانواده ها تاکید کرد و گفت: بسیج جامعه زنان با مشارکت بانوان برنامه های متعددی در حوزه فضای مجازی اجرا می کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از اینکه بی توجهی به سند ملی جمعیت مشکلات بسیاری را در آینده ایجاد می کند، گفت:تبلیغ فرزند کمتر در برخی از بیمارستان ها و مهدهای کودک تاسف برانگیز است.

اصلانی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار پایگاه مقاومت در حوزه زنان در کشور وجود دارد، افزود: ۱۰ میلیون از بانوان عضو مجمع بسیج کشور هستند.

وی تولید بیش از ۲۰ هزار دقیقه مستند، مستند ” اسب تروا” ، مستند” تدلیس” را از جمله اقدامات بسیج جامعه زنان عنوان کرد و گفت: بسیج به عنوان یک کنشگر فعال اجتماعی در جامعه پررنگ است.

اصلانی با اشاره به شناسایی ۶۰۰ محله آسیب زا در کشور، تاکید کرد: بسیج به صورت محله محوری به مسئله حاشیه نشینی ورود کرده است.

وی یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه زنان را تلاش برای ایجاد کارآفرینی در جامعه برشمرد و افزود: بسیج در این راستا با ستاد مبارزه با مواد مخدر تفاهم نامه ای منعقد کرده است.

اصلانی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص ازدواج دختران در سن ۱۳ سالگی، عنوان کرد: برخی از رسانه های اصلاح طلب مطالب را تحریف می کنند و ملاک بنده در این خصوص قانون است اگر قانون سن ازدواج را ۱۳ سالگی اعلام کرده مطیع قانون هستم.

وی بیان کرد: کنوانسیون رفع تبعیض جنسیتی به هیچکدام از مسائل بومی، اخلاقی ک شرعی کشورها توجهی نکرده است و معتقدم که این تساوی جنسیتی به شدت به ضرر زنان است.

منتشر شده در :2018/12/03 - 02:12|شناسه خبر: 35672 321 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه