امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۱۵:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد آماده مقابله با آفت ها باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشاورزان این استان برای مقابله هر چه بهتر با انواع آفت ها آمادگی لازم را داشته باشند.

راه ملت: الیاس تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل نزدیک بودن فصل برداشت برخی محصولات کشاورزی و آغاز شکوفه دهی درختان در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نکات علمی برای مقابله اصولی تر با آفت ‌ها از سوی کشاورزان این استان ضروری است.
وی افزود: با توجه به مشاهده آفت زنگ زرد گندم در برخی نقاط کهگیلویه و بویراحمد باید کشاورزان این استان به طور مستمر از مزارع خود بازدید و در صورت مشاهده این آفت با سموم مناسب با آن مقابله کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کشاورزان روستاهای فیروزآباد، نقاره خانه و چیتاب بویراحمد برای کنترل آفت مینوز غلات در مزارع گندم و جو و کشاورزان مناطق سررود شمالی و جنوبی و روستاهای کالوس، فیروزآباد، مختار، چیتاب و نقاره خانه بویراحمد نیز برای مقابله با علف‌ های هرز باید با سموم مناسب اقدام کنند.

تاج الدینی عنوان کرد: باغداران شهر سی‌ سخت مرکز شهرستان دنا برای مقابله با آفت‌ ها و درختان میوه دانه دار با روغن ولک روغن پاشی کنند.
وی ابراز داشت: کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد می ‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه یا مراکز خدمات و کلینیک ‌های گیاه پزشکی این استان مراجعه کنند.
کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و تعداد بهره برداران بخش کشاورزی این استان نیز حدود ۵۰ هزار نفر است.

سالانه حدود ۹۱۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌ شود.

منتشر شده در :2019/04/06 - 08:04|شناسه خبر: 38251 359 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه