امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۱:۱۹:۳۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

٣٢ واحد گردشگری غیر مجاز تا تعیین تکلیف قانونی اجازه فعالیت ندارند

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساخت و ساز مراکز اقامتی غیر مجاز در استان متوقف می شود و ۳۲ واحد گردشگری نیمه کاره غیر مجاز تا تعیین تکلیف قانونی اجازه فعالیت ندارند.

راه ملت: به گزارش خبرنگاران عزیز فیلی روز دوشنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به اشتغالزایی این واحدها، هدف قلع و قمع و تعطیلی آن ها نیست بلکه برای ساماندهی و نظارت بهتر اقدام شده است.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد شامل شرکتهای آب، برق و گاز از واگذاری انشعابات تا تعیین تکلیف نهایی به واحد های غیر مجاز خودداری کنند. 

فیلی با اشاره به عملکرد رضایت بخش ستاد خدمات سفر استان در نوروز ۹۸ عنوان کرد: علی رغم سیل و بارش های سیل آسا تمامی دستگاه ها با هم افزایی، برای خدمات دهی به مسافران بسیار مطلوب اقدام کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک ۱۷۸ واحد گردشگری و باغ تفریحی غیر مجاز در استان وجود دارد که ۱۲۲ مورد از آن ها در شهرستان های بویراحمد و دنا در حال فعالیت هستند.

محمود باقری افزود: این واحدها و اردوگاه‌های تفریحی و خدماتی سالها بدون مجوز اقدام به ساخت‌و ساز کرده‌اند و نظارتی برای کنترل و شناسایی و ساماندهی آنان تاکنون وجود نداشته است.
وی بیان کرد: ۳۲ واحد غیر مجاز گردشگری نیمه کاره نیز در این استان در حال ساخت هستند که باید ساماندهی شوند.

باقری عنوان کرد: واحد های غیر مجاز، ۴۰۰ شغل دائمی برای صاحبان آنها ایجاد کرده و همچنین در برخی فصول سال تا ۸۰۰ شغل افزایش می یابد که در صورت ساماندهی به تثبیت شغل های مذکور کمک می شود.

مدیرکل بازرسی استانداری استان نیز در این نشست بابیان اینکه در ایام نوروز خدمات دهی تمامی دستگاهای عضو ستاد خدمات سفر مورد ارزیابی قرارگرفته است، بیان کرد: طبق ارزیابی صورت گرفته اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، هلال احمر و نیروی انتظامی سه دستگاه برتر در خدمات دهی به مسافران نوروزی انتخاب شدند.

محمود مومن نسب افزود: صنعت،معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد، تعاون روستایی، آموزش و پرورش و شرکت برق نیز عنوان دوم را به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه عمکلرد فرمانداران و شهرداران در شهرستان های استان نیز مورد ارزیابی قرار گرفت تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بویراحمد و فرمانداری شهرستان باشت به عنوان فرمانداران برتر نیز انتخاب شدند.

مدیرکل بازرسی استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از شهردار یاسوج و شهردار باشت به عنوان شهرداران نمونه نام برد.

در پایان این نشست از مسئولان کمیته های ستاد خدمات سفر استان کهگیلویه بویراحمد با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

منتشر شده در :2019/05/19 - 06:05|شناسه خبر: 39350 553 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه