امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۰۳:۴۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ضرورت بومی سازی آموزش برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در استان/ درمان رایگان بیماران روانی در روستاها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید جوانان برای مقابله با آسیب های اجتماعی توانمند شوند، گفت: سلامت جامعه با آموزش مهارت ها تحقق پیدا می کند‌.

راه ملت: به گزارش خبرنگار راه ملت در یاسوج سید محمد کاظم نظری در نشست هیئت اندیشه ورز حوزه اجتماعی با اشاره به اینکه خودکشی یکی از مهم ترین چالش های اجتماعی است، اظهار داشت: می طلبد بیمارستان ها و اورژانس های اجتماعی برای کاهش اثرات افسردگی و جلوگیری از خودکشی مجدد، روان درمانی لازم را برای بیمار انجام دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار ارائه آمار تحلیلی در زمینه خودکشی های نا موفق از سوی متولیان امر شد و گفت: با داشتن بانک اطلاعاتی دقیق می توان برنامه ریزی های موفق تر در راستای کنترل و پیشگیری از این معضل اجتماعی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس آموزش های لازم برای پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی را فرا می گیرند، عنوان کرد: انتظار می رود این آموزش ها بومی سازی شود.

نظری با تاکید بر نقش موثر رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی، بیان کرد: رسانه ها در این زمینه حرفه ای تر اقدام کرده و با اطلاع رسانی شماره های تماس اضطراری از بروز حتی یک مورد خودکشی در سطح استان جلوگیری کنند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به تدابیر مسئولان استان بیماران روانی در روستاها به صورت رایگان درمان می شوند.

معاون استاندار هدف از برگزاری این نشست ها را بهره وری از تجارب و دانش اعضا بیان کرد و گفت: انتظار می رود از دل تحقیقات این کارشناسان و اساتید دانشگاهی راهکارهای عملیاتی برای مقابله با آسیب های اجتماعی ارائه شود.

وی با اشاره به ضرورت تدوین راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای مدیریت آسیب های اجتماعی در سطح استان، عنوان کرد: بیشترین توان را در حوزه مناطق آسیب پذیر و گروه سنی آسیب پذیر به کار بگیرید.

معاون استاندار خواستار تولید محتوا ویژه از سوی مسئولان رسانه ملی شد و افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی، اجرای نمایش، تهیه فیلم و…در راستای آموزش مهارت حل مسئله و مهارت گفتگو در صدا و سیمای استان عملیاتی شود.

در این نشست از تعدادی از فعالان اجتماعی و مدیران دستگاه های اجرایی فعال در این حوزه با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

 

منتشر شده در :2019/07/03 - 01:07|شناسه خبر: 40244 445 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه