امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۶:۵۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کمبود زیرساخت های کنترل سیلاب، سبب تداوم تهدیدهای خشکسالی بر استان شده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت : کمبود زیرساخت های مهار و کنترل سیلاب در همه نقاط استان و خروج روان آب حاصل از بارندگی سبب تداوم تهدیدهای خشکسالی بر استان شده است.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج آرش مصلح افزود: عدم بهره برداری کامل از طرح های تغذیه مصنوعی ، پخش سیلاب در بالادست دشت ها و همچنین نوع بارش باران که در زمان کوتاهی رخ داد از دیگر دلایل کم بهره بودن کهگیلویه و بویراحمد از اثرات بارندگی های سال زراعی جاری است. 

 

وی اظهار داشت :با توجه به تنوع اقلیمی مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تاثیر بارندگی های سال زراعی جاری متفاوت بوده است.

مصلح بیان کرد: بارندگی ثبت شده در سال آبی جاری در مناطق مختلف استان شامل ایستگاه های هیدرومتری و باران سنجی از حدود ۴۰۰ میلیمتر تا نزدیک به ۲ هزار میلیمتر گزارش شده است که بیشترین میزان ثبت شده  مربوط به ایستگاه سپیدار در شهرستان بویراحمد بوده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پرآبی فصلی چشمه ها و رودخانه ها، بهبود سطح آب زیر زمینی در برخی دشت های استان از برکات باران های امسال بوده اما به دلیل خشکسالی یک دهه قبل و  منابع آب زیر زمینی و سطحی در دشت ها و منابع آب سطحی و زیر زمینی هنوز درگیر خشکسالی است.

مصلح ادامه داد: در برخی دشت ها مانند امامزاده جعفر افت سطح ایستایی و کسری مخزن آب زیر زمینی همچنان وجود دارد اما سرعت افت سطح ایستابی کاهش یافته است.

 

وی با اشاره به احداث سدهای تنگ سرخ،سرپری و آبریز، تامین آب دهدشت غربی، خان احمد باشت، دشت مور، آبرزی و تنگ انگشترگ، انتقال آب دشت روم به سد شاه قاسم و نیز مرمت و بازسازی تاسیسات آبی، نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها، نصب ادوات اندازه گیری بر روی منابع آبی افزود و ابراز امیدواری کرد: بخشی از حجم کسری مخازن آب زیرزمینی در صورت ادامه بارش ها در سال زراعی آینده بهبود و به حالت تعادل برسد.

منتشر شده در :2019/08/28 - 03:08|شناسه خبر: 41823 741 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه