امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۳۶:۵۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بنیاد خیریه نورآوران سلامت در بخش های محروم لوداب و مارگون خدمات درمانی رایگان ارائه می دهند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حضور تیم سیار جراحی دندانپزشکی و چشم پزشکی در مناطق محروم بخش های لوداب و مارگون شهرستان بویراحمد خبر داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج عزیز فیلی در نشست هماهنگی برای حضور خیرین نوآوران سلامت در بخش های لوداب و مارگون، اظهار داشت: این تیم از ۱۵ تا ۲۵ شهریورماه در استان مستقر می شوند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اکیپ پزشکی در قالب تیم های چشم پزشکی و دندانپزشکی به مدت ۳ ماه در این مناطق مستقر خواهند شد و به تعداد ۲۰ تا ۵۰ هزارنفر از مردم مناطق محروم این دو بخش خدمات ارائه می دهند.

وی با اشاره به اینکه روزانه ۱۵ پزشک به مردم این مناطق خدمات پزشکی ارائه می دهند، بیان کرد: پذیرش بیماران به صورت سرپایی انجام می شود.

فیلی با تاکید بر اینکه باید از این ظرفیت برای بهبود شرایط بهداشت و درمان در مناطق کمتر برخوردار به بهترین نحو استفاده کرد، عنوان کرد: سایت محل استقرار تیم پزشکی انتخاب شده و انتظار می رود دستگاه های اجرایی همه ظرفیت را خود برای استقبال مناسب از کادر پزشکی و خدمات دهی به مردم به کار گیرند.

وی با اشاره به اینکه این تیم در سال ۹۳ برای اولین بار در منطقه دیشموک استان به ارائه خدمت پرداختند، عنوان کرد: انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی اصلی برای برگزاری این برنامه در استان زیرساخت های لازم را مهیا کند.

فیلی خطاب به مدیران گفت: به این موضوع بخشی نگاه نکنید و با دید فرابخشی همکاری کرده تا شاهد خروجی مطلوبی باشیم.

وی افزود: فرمانداری بویراحمد به عنوان دستگاه حاکمیتی مسئولیت دبیرخانه این قرارگاه را بر عهده بگیرد و مدیرکل امور روستایی استانداری به عنوان نماینده استانداری نیز همکاری های لازم را با این قرارگاه داشته باشد‌.

فیلی گفت: در این نشست مصوب شد خوابگاه کمیته امداد مارگون پس از تجهیز برای اسکان تیم پزشکی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از جوامع هدف این عمل خیرخواهانه دانش آموزان هستند، تصریح کرد: آموزش و پرورش با احصای اسامی کامل دانش آموزان نیازمند به معاینه حداکثر همکاری را با این تیم داشته باشد.

فیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه های خدمات رسان وسایل نقلیه لازم را نیز در اختیار تیم پزشکی قرار داده و از رانندگان مجرب برای جابه جایی این افراد استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار بر کیفیت غذا، مکان استراحت و امکانات مورد نیاز تیم پزشکی تاکید کرد و افزود: در پایان امیدوارم با تلاش جهادی خروجی مطلوب که همان رضایت مردمی است را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: مصوب شد هلال احمر تعداد چادر برای اسکان اضطراری مردمی که از راه های دور می آیند در نظر بگیرد و مربیان هلال احمر در این مدت نسبت به آموزش امداد و نجات به اهالی روستاهای این مناطق اقدام می کنند.

معاون عمرانی استاندار اظهار داشت: بسیج جامعه پزشکی استان با هماهنگی این تیم سیار، تیم پزشکان متخصص خود را با گرایش های مختلف پزشکی برای ارائه خدمات در روزهای مختلف به این منطقه اعزام می کند.

 

 

منتشر شده در :2019/09/02 - 02:09|شناسه خبر: 41956 739 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه