امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۱:۳۸:۳۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در سطح استان با کمبود شدید نیرو روبرو هستیم/وجود دو بالگرد در امداد هوایی زمان انتقال را به نرم جهانی رسانده

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

راه ملت: محسن جلیل رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به وجود ۴۵ پایگاه شهری، جاده‌ای و هوایی اورژانس در سطح استان، اظهار داشت: ۱۵ پایگاه مصوب دارای مجوز هم داریم که هنوز راه‌اندازی نشده و امیدواریم با راه‌اندازی این پایگاه‌ها بتوانیم خدمات باکیفیت تر و بهتری به مردم استان ارائه دهیم.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مجموع ۲۸۰ نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس استان فعالیت می‌کنند اما در سطح استان با کمبود شدید نیرو روبرو هستیم.

جلیل  از اخذ مجوز استخدام ۲۵ نیروی شرکتی در مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان خبر داد و گفت: ۱۱ نفر نیز از طریق آزمون فراگیر دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شود.

وی به آمار ماموریت‌های اورژانس ۱۱۵ استان اشاره داشت  و بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۳۸ هزار و ۶۳۷ ماموریت اورژانسی داشتیم که هشت هزار و ۲۶۰ مورد از آنها ماموریت‌های تصادفی بوده و ۱۲ هزار و ۷۳۷ مصدوم ناشی از این تصادفات در سامانه اورژانس به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال گذشته ۷۲مورد فوتی در سامانه اورژانس استان به ثبت رسید که ۷۰ مورد قبل از رسیدن آمبولانس و دو مورد حین انتقال جان خود را از دست دادند.

جلیل عنوان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲۰ هزار و ۲۴۷ ماموریت اورژانسی در سطح استان انجام شد که از این تعداد چهار هزار و ۷۲۴ مورد ماموریت‌های تصادفی بود و در این ماموریت‌ها به هفت هزار و ۴۵۷ مصدوم رسیدگی شد.

وی به آمار فوتی‌های ثبت‌شده در سامانه اورژانس در ۶ ماهه نخست امسال اشاره داشت و گفت: در این مدت ۷۷ فوتی در سامانه اورژانس ثبت شد که ۷۲ نفر قبل از رسیدن آمبولانس و پنج نفر حین انتقال جان خود را از دست دادند.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دو بالگرد کار امداد هوایی را در استان انجام می‌دهند،  ابراز کرد: اورژانس هوایی استان در سال ۹۷ حدود ۲۴۷ ماموریت انجام داد و در پنج ماهه امسال نیز ۹۹ مورد ماموریت اورژانس هوایی داشتیم.

جلیل به نقش اورژانس هوایی در کاهش مرگ و میر مادران باردار اشاره داشت و بیان کرد: از سال ۹۷ تاکنون حتی یک مورد مرگ و میر مادران باردار در استان نداشتیم که اورژانس هوایی نقش مهمی در این زمینه داشته است.

وی بیان کرد: بالگردها زمان انتقال از سر صحنه به بیمارستان را کاهش می‌دهند و وجود دو بالگرد در اورژانس ما سبب شده که زمان انتقال ما به نرم جهانی و حتی کمتر از آن برسد.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هم‌اکنون با داشتن تقریبا یک پایگاه در هر ۳۰ کیلومتر، در رتبه دوم کشور قرار داریم با این حال در مناطقی از جمله بخش کبگیان و شهر یاسوج نیاز به پایگاه اورژانس جدید داریم.

جلیل تصریح کرد: جمعیت رسمی شهر یاسوج در سامانه وزارت کشور ۱۳۷ هزار نفر است در حالی که با در نظر گرفتن جمعیت حاشیه‌نشین، باید به ۳۰۰ هزار نفر خدمات ارائه شود که عملا امدادرسانی به این جمعیت مشکل است. 

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد به آمار غرق‌شدگی‌ها در استان اشاره داشت  و بیان کرد: ۳۰ مورد ماموریت غرق‌شدگی در شش ماهه نخست امسال داشتیم.

جلیل ادامه داد: یکی از معضلات ما در اورژانس، مزاحمت‌های تلفنی است که امیدواریم با راه‌اندازی اتوماسیون عملیاتی اورژانس شاهد کاهش مزاحمت‌ها باشیم.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲۰ درصد تماس‌گیرندگان با اورژانس واقعی هستند و نیاز به خدمات اورژانسی دارند، عنوان کرد: در سال ۹۶ حدود ۵۰ درصد تماس‌هایی که با اورژانس ۱۱۵ استان گرفته شد مزاحمت‌های تلفنی یا درخواست‌های غیراورژانسی بود.

 

منتشر شده در :2019/09/23 - 07:09|شناسه خبر: 42619 742 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه