امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۲۲:۱۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری نشست ستاد دیه در دادگستری کل استان گهگیلویه وبویر احمد 

به منظور رسیدگی به درخواستهای محکومان جرائم مالی غیره عمد وکمک به آزادی زندانیان به ریاست دکتر حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان گهگیلویه وبویر احمد با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

به گزارش راه ملت،دکتر نگین تاجی در این نشست با اظهار اینکه حرکت امروز در زمینه کاهش جرم حرکت رو به جلو وتقاضا برای پیشگیری وضعی است گفت: امروز کارهای فرهنگی و رسانه ی ملی می توانند با تولید برنامه های آگاه سازی، موضوع طلاق در جامعه را بررسی وعلت آن را وا کاوی نمایند.

 رئیس کل دادگستری استان افزود:  چنانچه تعیین مهریه در کشور فرهنگ سازی شود دیگر شاهد پرونده های طلاق در محاکم دادگستری نخواهیم بود.

وی گفت: البته قانون گذار راه هایی را برای پرونده های مهریه مشخص کرده و ریاست معزز قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی نیز بخشنامه ای را برای خروج بدهکاران مهریه از زندان ابلاغ نموده اند.

مقام ارشد قضایی استان در ادامه به تشکیل کار گروه های حقوقی وکیفری در مرکز و دیگر حوزه های قضایی استان اشاره نمود و اظهار داشت: به منظور آسیب شناسی آراء قضایی در ۲ بخش حقوقی وکیفری کار گروه هایی را فعال کرده ایم تا آرائی که همکاران قضایی صادر می کنند، آسیب شناسی  شده و در یک دوره ۶ ماهه نکات مورد نظر برای شخص قاضی ارسال می شود تا هم آموزش داده باشیم و هم همکار قضایی به آسیب هایی که در رأی صادره وجود دارد، پی ببرد.

دکتر نگین تاجی در ادامه به نظام مند شدن نشست های قضایی در استان پرداخت وگفت: در هر حوزه قضایی هیئت تحریریه این نشست ها مشخص شده است و پاسخ سئوالات حقوقی بر اساس نظریه اکثریت تصمیم گیری شده و به صورت بروشور در اختیار قضات استان قرا رمی گیرد .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عنصر شناسی در جرائم اشاره نمود و اظهار کرد: در طرح عنصر شناسی جرائم ، زمان اطاله دادرسی ،بدون هزینه کاهش می یابد  و طرح هر مسجد یک حقوقدان را با همکاری قضات و حقوقدانان در استان اجرا می نماییم.

دکتر نگین تاجی افزود: مردم استان در روستا ها، شهرها و محله ها می توانند پس از راه اندازی این کرسی حقوقی در مساجد، برای مشاوره حقوقی به آنان مراجعه و سوالات خود را مطرح و در همان مکان پاسخ حقوقی دریافت نمایند.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه ۳۸ فقره پرونده بدهکاران مالی جرائم غیره عمد در استان را بررسی نمود.

 دکتر نگین تاجی در همین زمینه با اظهار اینکه پرونده ۳۸ نفر از بدهکاران در این نشست بررسی شد که بدهی بیش از ۲۸میلیارد تومان داشتند گفت:مبلغ کل بدهی این افراد ۲۸۳ میلیارد و ۹۲۰میلیون و ۵۳۴ هزار ریال بود که با همکاری ستاد دیه و شورا های حل اختلاف مستقر در ندامتگاه های استان، شکات مبلغ ۲۴۸ میلیارد و ۵۱۷ میلیون و ۵۳۴ هزار ریال از مطالبات خود را بخشیدند.

رئیس ستاد دیه استان در ادامه با اظهار اینکه بدهکاران مهریه ، مشمول کمک بلاعوض نمی شوند افزود: مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تسهیلات بانکی در قالب وام ارزان قیمت به محکومان مالی این پرونده ها پرداخت می شود.

وی افزود: کمک ستاد دیه کشور و استان ۳ میلیاردو ۱۷۳ میلیون ریال بوده است.

دکتر نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان اظهار کرد: مددجویان مبلغ ۴ میلیارد و ۲۸۶ میلیون ریال از مبلغ بدهی را ،خود فراهم کرده اند.

وی در پایان تأکید کرد: شایسته است بانک های عامل، نسبت به پرداخت وام این مددجویان تلاش بیشتری را داشته باشند.

در این نشست مدیران کل صدا و سیما ،زندان های استان ،کمیته امداد حضرت امام (ره) و اداره امور مالیاتی استان حضور داشتند

منتشر شده در :2019/09/29 - 07:09|شناسه خبر: 42769 699 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه