امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۸:۰۱:۲۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

کهگیلویه و بویراحمدها راضی به سپردن پدر و مادر پیر خود به سرای سالمندان نیستند

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این استان اکثر سالمندان در کنار خانواده‌های خود زندگی می کنند.

راه ملت: «آیت افشار مهر» در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: ۵۳هزار نفر از جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد معادل ۸ درصد سالمند هستند.

وی اظهارکرد: آمار جمعیت نگهداری شده در خانه سالمندان یک دهم درصد معادل ۷۵ نفر سالمند است که در ۲ مرکز شبانه روزی نگهداری می شوند و از این تعداد ۳۰نفر غیربومی هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از تعداد سالمندان نگهداری شده در خانه سالمندان این استان ۴۵ نفر زن و ۲۵ نفر مرد هستند.

افشارمهر تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به بافت سنتی و فرهنگی که دارد تنها استانی است که کمترین سالمندان خود را به این مراکز تحویل می دهند و این ویژگی قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: در این استان بیشتر سالمندان توسط فرزندانشان نگهداری می‌شوند و این افراد راضی به سپردن پدر و مادر پیر خود به سرای سالمندان نیستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دو مرکز ویزیت در منزل برای سالمندان استان فعالیت دارند که خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، شنوایی سنجی، پزشکی، مددکاری و روانشناسی به این قشر داده می شود.

افشار مهر عنوان کرد: از جمعیت حدود۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و حدود یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه ۱۷ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

منتشر شده در :2019/10/01 - 08:10|شناسه خبر: 42794 545 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه