امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۵۹:۴۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خطر کمرنگ شدن ارتباط میان والدین و فرزندان/ فضای بازی های آزادانه برای کودکان فراهم شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: بازی های دیجیتال رشد فکری کودکان را متوقف می کند و باید فرصت انجام بازی های آزادانه و استاندارد را برای فرزندانمان مهیا کنیم.

 

راه ملت: با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد آیین اختتامیه مرحله استانی بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی در یاسوج برگزار شد.

آذر صفایی نیا در این آیین با اشاره به آسیب های روانی ناشی از شاغل بودن پدر و مادر بر روحیه فرزندان، عنوان کرد: والدین در گذشته به ویژه مادران با فراغ بال بیشتری به فرزندان خود رسیدگی می کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: کودکان امروز به ناچار خود را با شرایط و مدل زندگی والدینشان تطبیق داده اند.

وی افزود: این مسئله موجب کمرنگ شدن ارتباط کودکان با والدین شده است و البته محیط زندگی نیز به نسبت گذشته تغییر کرده چرا که در گذشته کودکان در یک منزل دارای حیاط و حوض به تفریح و سرگرمی می پرداختند ولی اکنون زندگی های آپارتمانی نشین همین تفریح های سالم و ساده را نیز از کودکان دریغ کرده است.

صفایی نیا با تاکید بر اینکه کودکان یکی از محورهای اصلی برای توسعه پایدار هستند، عنوان کرد: یکی از راهکارهای اساسی برای برگرداندن نشاط و شادابی در بین نسل کودک و نوجوان بازگشت فضای بازی های آزادانه برای آنها است.

وی گفت: کانون پرورش فکری محیط امن و شاد برای رشد فکری و فرهنگی کودکان ماست و این فضای صمیمی و خوانش قصه و طنزپردازی می تواند روح کودکان ما را برای دنیایی شاد، مدرن همراه با صلح و بدون جنگ پرورش دهد.

صفایی نیا برگزاری چنین جشنواره هایی را حرکت فرهنگی لازم دانسته و افزود: می طلبد در این جشنواره ها با تکیه بر فرهنگ بومی، محلی و ایرانی سنت های نیاکانمان را زنده نگاه داریم.

وی تاکید کرد: بدون شک فضای کانون و برگزاری مسابقات بومی در این مکان زمینه پرورش روحی فرزندانمان را مهیا می کند.

صفایی نیا در بخش دیگری از سخنانش گفت: حامل پیام سلام استاندار برای کودکان استانمان است و خواستار تداوم چنین رویدادهای فرهنگی در استان شد.

در این آیین از اعضاء و مربیان قصه گو و قصه خوان برتر با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

منتشر شده در :2019/10/06 - 09:10|شناسه خبر: 42850 714 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه