امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۳:۰۸:۳۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

بهره برداری از ۳ طرح تولیدی با حضور وزیر جهاد کشاورزی در یاسوج/محمود حجتی: سطح گلخانه های کشور تا پایان سال به ۲۰ هزار هکتار افزایش می یابد

با حضور وزیر جهاد کشاورزی ۳ طرح تولیدی در شهرستان بویراحمد به بهره برداری رسید.

راه ملت: به گزارش راه ملت، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی پس از سفر به استان فارس وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد  یک واحد گلخانه گل رز را افتتاح کرد.


ظرفیت این طرح ۵۳۰۰ متر مربع با میزان تولید ۶۳۶ هزار شاخه گل است و با اعتبار ۳۵ هزار میلیون ریال ایجاد و با راه اندازی آن برای ۶ نفر اشتغالزایی شده است.


وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد سردخانه ۳۵۰۰ تنی امید سبز انتظار در شهرک صنعتی یاسوج را افتتاح کرد.


این سردخانه یکی از مجهزترین و به روزترین سردخانه های استان با ظرفیت ۳۵۰۰ تن و زیربنای ۸ هزار متر مربع و دارای ۸  سالن است که با سرمایه گذاری ۱۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان احداث و با راه اندازی آن برای ۱۵ نفر اشتغالزایی شده است.

محمود حجتی در حاشیه آیین بهره برداری از گلخانه بزرگ یاسوج  که با حضور کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، زارعی نماینده مجلس شورای اسلامی و الیاس تاج الدینی مدیرکل جهاد کشاورزی استان انجام گرفت اظهار داشت: چند جوان تحصیلکرده و بومی با پشتکار خودشان و پشتیبانی انجام شده توانستند این مجموعه را راه اندازی و امروز شاهد بهره برداری از نتیجه سالها تلاش آنها هستیم. 

وزیرجهاد کشاورزی افزود: با توجه به توانمندی و تخصصی که این افراد دارند  نخستین واحد کشت بافت نهال های ثمرده باغی در استان کهگیلویه وبویراحمد راه اندازی می‌شود. 

حجتی با بیان اینکه حمایت‌های لازم نیز برای راه‌اندازی این واحد انجام می‌شود، ادامه داد: امیدوارم با راه اندازی این واحد کشت بافت نهال نگرانی باغداران در خصوص تامین نهال برطرف و نهال مورد نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد تامین شود.

  وی با بیان اینکه این گلخانه جزو طرح های اقتصاد مقاومتی کشور است و در دستور کار دولت و وزارت خانه قرار دارد، گفت: با توجه به توانمندیهایی که در داخل کشور داریم انواع مدل های سازه ای که در نیا وجود دارد امروز توسط صنعتگران داخلی ساخته می‌شود. 

حجتی به ظرفیت بازارهای خوبی که در شمال و جنوب کشور و به خصوص بازار کشورهایی که شمال ما قرار دارد اشاره‌ کرد و افزود: با توجه به دوره طولانی یخبندان کشورهایی که در شمال ما قرار دارند بازار خوبی برای محصولات گلخانه‌ای وجود دارد.

وی با بیان اینکه گلخانه‌های کشور عقب افتادگی تاریخی دارند، گفت: در چند سال گذشته در زمینه توسعه گلخانه در کشور رشد خوبی را داشته ایم. 
وزیر جهاد کشاورزی  با بیان اینکه در دوره ۵ تا ۶ سال گذشته گلخانه های کشور ۱۰۰ درصد افزایش داشته، افزود: تا پایان سال ۹۷ ظرفیت گلخانه های کشور به ۱۵ هزار هکتار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته در کشور ۳ هزار هکتار توسعه گلخانه داشتیم که در یکسال این میزان ۲۵ درصد کل گلخانه های کشور افزایش داشته است.
  حجتی با بیان اینکه نسبت به برخی کشورها که در بحث گلخانه پیشرو هستند عقب افتادگی داریم و باید شتاب کاری خود را بیشتر کنیم، گفت: با توجه به استقبال کشاورزان در زمینه توسعه گلخانه پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار هکتار گلخانه در سطح کشور ایجاد می‌شود و تا پایان سال سطح گلخانه های کشور به ۲۰ هزار هکتار می‌رسد. 

وی افزود: با رایزنی با دولت و رئیس ستاد برنامه ریزی بحث محدودیت تامین منابع مالی برای ایجاد گلخانه نیز برطرف می‌شود.

در ادامه سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد، طرح تولید و بسته بندی میوه خشک با ظرفیت ۱۰۰ تن در سال با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در شهرک صنعتی فرودگاه یاسوج به بهره برداری رسید.

اعتبار این طرح ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان است که برای ۱۰ نفر به صورت مسقیم شغل ایجاد کرده است.  زیربنای این طرح ۳۰۰ متر مربع بوده و دارای ۴ خط مجزای تولید، شست و شوی تمام اتوماتیک و خشک کن با ۳ دستگاه تمام اتوماتیک است.

منتشر شده در :2019/10/31 - 06:10|شناسه خبر: 43119 539 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه