امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۷:۱۷:۳۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

گزارش راه ملت از جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه

جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی،امام جمعه دهدشت،رئیس دادگستری شهرستان و جمعی از مسئولین و خبرنگاران رسانه های کهگیلویه با موضوع نقش رسانه ها در بازتاب مسایل سیاسی،فرهنگی برگزار شد.

راه ملت: جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کهگیلویه با حضور رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی،امام جمعه دهدشت،رئیس دادگستری شهرستان و جمعی از مسئولین و خبرنگاران رسانه های کهگیلویه با موضوع نقش رسانه ها در بازتاب مسایل سیاسی،فرهنگی برگزار شد.

ایرج کاظمی جو رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: معمولا در شهرستان ها این جلسات در مرکز شهرستان ها برگزار می شود و به خاطر اهمیت و حساسیت موضوع جلسه اول در مرکز بخش دیشموک با حضور مردم در مسجد با استقبال آن ها برگزار شد.

کاظمی جو گفت: در جلسه قبل که در فرمانداری برگزار شد این موضوع گوشزد شد که خود کشی فقط در دیشموک ‌نیست و در همه استان و استان های دیگر نیز وجود دارد و چه بسا بیشتر.

وی افزود: رسانه ها به عنوان ارکان دموکراسی می توانند کمک کنند که با توجه به اینکه به انتخابات نزدیک میشویم و فرصت زیادی وجود دارد برخی با این عنوان تحرکاتی در شهرستان انجام می دهند و مهمترین آن دیپلوماسی فاتحه خانی است که با توجه به بافت قبیله ای در استان این تحرکات می تواند در زمینه های مختلف تاثیر گذار باشد.

کاظمی جو گفت: ما اگر نسبت به موضوعات پیرامون علمی منصفانه و بی طرفانه نقد کنیم قطعا مشکلی که پیش روی ماست حل خواهد شد و اگر با نیت تخریب این نقد ها صورت گیرد، تاثیرات منفی خواهد داشت.

در این نشست امام جمعه شهر دهدشت حجت الاسلام حسینی گفت: فلسفه وجود ی انبیاء و اولیاء وحدت انسان ها در مسیر معنویت در ارتقاء فکری انسان ها برای رسیدن به کمال است.

حجت الاسلام حسینی ضمن تقدیر و تشکر از اصحاب رسانه گفت: اطلاعات، تحلیل، تصمیم و موضع گیری‌های مختلف مردم، وابسته به رسانه است و لذا رسانه امروز کارایی بسیار مهمی دارد و می تواند افراد را به سمت و سوی خوبی سوق دهد که هم می تواند آرامش بخش و می تواند فتنه انگیز باشد.

وی افزود: جریان خبرنگاری جریانی استراتژیک است و بسیاری از کشورها این را متوجه شدند و در مقابل بحران ها از آن استفاده می کنند.اما این فضا باید مدیریت شود. اگر اهل رسانه انسان های آگاه و متعهد منافع کشور باشند ، مطالبی که بیان میکنند در مسیر ارتقاء آرامش و دفع بحران ها و توطئه ها سوق می دهند.

حجت الاسلام حسینی گفت: در برخی از مکان ها مثل تالار ها و مکان هایی که با مسائل فرهنگی مواجه هستند انسان هایی را که تعهد ندارند قرار دادیم و نتیجه آن تخریب فضای فرهنگی شد.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: اگر فرد تعهدی نسبت به آبروی کشور،فرد و منطقه تعهدی نداشته باشد ، زبان رسانه او زبان نافعی نخواهد داشت و به یک سم مهلک در جامعه تبدیل می شود.

وی بیان داشت: انتخابات از دو جهت مهم است، هم از طرف مردم، و این ها را باید خود رسانه ها کمک کنند و نباید چیز هایی را پشت سر قرار دهیم و اگر جریانی زودتر از موعد متولد شود خطر ناک است ، مثل انتخابات که باید با رفتاری مناسب مدیریت شود و در زمان مناسب رسانه ها میتوانند در این زمیه تاثیرهای مناسبی داشته باشند.

مجید کرمی رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه گفت: هدف از این جلسه هم تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر رسانه هاست و هم مشخص کردن برخی از مسائل حول فعالیت های رسانه هاست.

کرمی بیان کرد: رسالت اصلی رسانه اطلاع رسانی دقیق ،شفاف و صادقانه است و اگر فرد رسانه ای بی طرفی را رعایت نکند و برای مجموعه و شخصی نگران باشد ، گاهی اوقات در انعکاس خبری که می خواهد مطرح کند رسالت خبری زیر سوال می رود.

رئیس دادگستری شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: نقش رسانه ها در راهنمایی افکار عمومی و اطلاع رسانی بر کسی پوشیده نیست، و این نقش بسیار با ارزش است و مسئولین باید نقش رسانه ها به بیشتر برایشان اهمیت داشته باشد.

کرمی افزود: همان طور که رسانه می تواند در راستای تحکیم و پیشرفت جامعه موثر باشند، گاهی اوقات نیز می توانند در تخریب اصول اساسی تاثیر منفی داشته باشند.

وی گفت: اگر ما همیشه در چهارچوب قوانین حرکت کنیم و رسانه نهایت تدبیر را بی اندیشد میتواند اثرات منفی را حذف و آثار مثبتی داشته باشد، زیرا رسانه ها زبان یک شهر و جامعه اند.

وی بیان کرد: میزان جرائم بر هم زننده امنیت در شهر دهدشت از بسیاری از شهرها بهتر است اما برخی از رسانه ها به خاطر جذب مخاطب این فضا را کمی اخبار غیر مستند را بیان می کنند که بهتر است از مراجعه قانونی و مرتبط اخبار و آمار را دریافت کنند.

تصاویر تکمیلی؛

انتهای پیام/

 

منتشر شده در :2019/11/10 - 02:11|شناسه خبر: 43407 1015 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه