امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۲۲:۵۸:۰۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیریت منابع آب و کنترل بحران سیل به یک برنامه مدون علمی و مشارکت عمومی نیازمند است/شهرداری ها و دهیاری ها نباید مجوز های ساخت در بستر و حریم رودخانه ها و روان آب ها را بدهند

دومین جلسه کارگروه سیل، مخاطرات دریایی و امور آب، برق و آب و فاضلاب استان در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت از یاسوج، “وحید محمدی تبار” مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد،  در دومین جلسه کارگروه سیل، مخاطرات دریایی و امور آب، برق و آب و فاضلاب استان در شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: مدیریت منابع آب و کنترل بحران سیل به یک برنامه مدون علمی و مشارکت عمومی نیازمند است.

وی اظهار کرد: در دهه اخیر جنگ های جهانی شکل تازه ای به خود گرفته، دنیا و بخصوص خاورمیانه از جنگ نفت به جنگ آب بدل جهت داده خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: آب و محیط زیست یک اصل تعیین کننده در عرصه سیاست بین المللی دنیا شده است.

محمدی تبار ادامه داد: در تمامی کشور های توسعه یافته دنیا وقتی یک فرد کاندیدای ریاست جمهوری می شود در برنامه ها و شعار های انتخاباتی خود در کنار امنیت ملی، سیاست داخلی، رشد اقتصادی و …‌ برنامه های زیست_محیطی فرد کاندیدا اعلام می شود.

وی بیان کرد: محیط زیست و آب یک اصل کلیدی در اتخاذ سیاست های بین المللی است؛ و این موضوع اهمیت مدیریت منابع آب و کنترل بحران احتمالی سیل را در استان که سرشار از منابع آب و روان آب هاست، نشان خواهد داد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: در سیل نوروزی یکی از استان های موفق بودیم و همه دستگاههای اجرایی، خدمات رسان، نهاد های انقلابی، سپاه و صدا و سیما منسجم و هماهنگ پای کار بودند، تلاش کردند و بی خوابی ها دیدند اما نه تنها به لحاظ اعتبارات و تخصیص آن به استان خوب توجه نشد، بلکه این زحمات هم دیده نشد. 

 

محمدی تبار با اشاره به اینکه: شهرداری ها و دهیاری ها نباید مجوزهای ساخت در بستر و حریم رودخانه ها و روان آب ها را بدهند بلکه باید با ساخت سازهای غیرمجاز برخورد کنند. افزود: بارش ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از خوزستان و لرستان بود اما گویا حتما باید اتفاق و خسارات سنگینی رخ می داد تا زحمات و تلاش های استان ما دیده شود.

وی بیان کرد: باید با یک اراده قاطع و با در اختیار داشتن ابزارهای قدرت اجرایی، مالی و قضایی از منابع آب، منابع طبیعی، محیط زیست و حریم رودخانه های استان حفاظت کنیم تا بتوانیم در سال های آینده از خطرات احتمالی سیل و طوفان در امان باشیم.

 

 مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: همه ما شعار مخالفت و مبارزه می دهیم ولی در عرصه عمل به دلایل مختلف نتایج مطلوب نمی گیریم.

محمدی تبار با بیان اینکه محدودیت های اختیارات و منابع و تداخل کاری ها زیاد است تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها نباید مجوز های ساخت در بستر و حریم رودخانه ها و روان آب ها را بدهند بلکه باید با ساخت ساز های غیرمجاز برخورد کنند.

وی ادامه داد: تغییر کاربری، زمین خواری، جنگل سوزی و برداشت ها در بستر رودخانه ها استقبال از سیل، خسارات و اقدامات اولیه برای ایجاد بحران های جبران ناپذیر را به همراه دارند.

منتشر شده در :2019/11/11 - 10:11|شناسه خبر: 43434 767 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه