امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۵۷:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری اولین دوره ی ساخت نرم افزار قصه گو (کتاب تعاملی) در کشور توسط سراج استان کهگیلویه و بویراحمد

اولین دوره ساخت نرم افزار قصه گو (کتاب تعاملی ) به میزبانی شهر یاسوج در دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، این دوره با حضور ۱۴ نفر از برگزیدگان استانی در حوزه نرم افزاری و داستان پروری استان زیر نظر استاد علی دهنوی عضو شورای مرکزی سازمان سراج و از مبدعان اولین سایت و اپلیکشن قصه گو در ایران آموزش دیدند.

رعیت پیش مسئول نرم افزار و بازی سازمان سراج استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهمترین اهداف ما پاسداشت داستان های کهن لری و فرهنگ اصیل استان و انتقال آن به نسل های آینده از طریق فضای مجازی است. این طرح به همت سازمان مرکزی سراج تهیه و مبتنی بر ارتباط بین فناوری و فرهنگ از طریق قصه های دیجیتالی می باشد

وی افزود: نه تنها استان ما بلکه از سراسر کشور استان های مختلف درحال ثبت داستان ها، قصه ها و فرهنگ های مختلف بومی محلی خود در این سامانه ملی هستند.

وی بیان کرد: شرکت کننده گان این دوره با توجه به تعهدنامه ای که فی مابین سازمان سراج استان و اداره کل آموزش پرورش استان منعقد شده، پس از گذراندن دوره های تخصصی با حضور در مدارس سطح استان در حوزه های « نرم افزاز سازی، استارت اپ های دانش آموزی، قصه سازی و قصه گویی و سواد رسانه ای» به آموزش دانش آموزان و نوجوانان خواهند پرداخت.

رعیت پیش با اشاره به نفوذ روزافزون فضای مجازی در خانواده ها و زندگی روزمره افراد افزود: گوناگونی محتوا و جذابیت فرهنگ های مختلف ایران و پیاده سازی عملی آن در مدارس به رشد و خلاقیت شخصی کودکان و نوجوانان کمک بسیاری خواهد کرد.

از آنجایی که قصه نقش بسیار مهمی در رشد شخصیت و تفکر کودک دارد لزوم پرداختن به این موضوع و برقراری ارتباط آن با نرم افزار های تلفن همراه بیش از پیش حس می شود

طبق طراحی برنامه نویسان واحد بازی و نرم افزار های تلفن همراه سازمان مرکزی سراج ، یک سایت نرم افزار قصه ساز به صورت ساده برای ساخت انواع قصه های مختلف با رویکرد های مذهبی و بومی آماده شده است که توسط مربیان سرتاسر کشور برای کودکان ۵ تا ۸ سال در حال ساخت نرم افزار قصه گو(کتاب تعاملی) می باشد.

لازم به ذکر است نرم افزار قصه گو (کتاب تعاملی) در سازمان مرکزی سراج اقدام به طراحی و تأسیس سایت و نرم افزاری کردند با رویکرد رواج قصه ها و بازی های بومی، محلی و مذهبی که علاقه مندان می توانند با مراجعه به این سایت علاوه بر ثبت داستان های محلی خود از سایر قصه های جذاب آن برای کودکان خود استفاده کنند.

 

منتشر شده در :2020/01/24 - 05:01|شناسه خبر: 45023 715 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه