امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۱۲:۲۵

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد:

۲۴ هزار خانوار در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت حمایت صندوق بیمه روستائیان و عشایر قرار گرفتند/ رسانه ها برای ترویج فرهنگ بیمه بکوشند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه جامعه حمل و نقل بار و مسافر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و تمام کسانی که در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند مشمول این صندوق هستند، گفت: انتظار می رود رسانه ها برای ترویج فرهنگ بیمه در استان ما را یاری کنند.

راه ملت: به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج، عیسی کریمی در نشست با اصحاب رسانه اظهارداشت: صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر دومین صندوق عمومی غیردولتی و زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی افزود: هدف از تشکیل این صندوق برخورداری جامعه هدف از جمله روستائیان، عشایر، کشاورزان و دامداران براساس اصل ۲۹ قانون اساسی است.

کریمی بیان کرد: امروز علاوه بر بحث کشاورزان، روستائیان و عشایر تمامی شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت نیز به این صندوق اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۸ شهر استان ۱۵ شهر مشمول بیمه روستائیان و عشایر هستند، عنوان کرد: باتوجه به آغاز بازنشستگی در این صندوق تاکنون ۱۵۰ خانوار بازنشسته شده و حقوق بازنشستگی دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بهره مندی ۷۸ خانوار مستمری بگیر از کارافتادگی در استان از این صندوق، ابراز کرد: قریب به ۵۲۰ خانوار مستمری بگیر بازماندگان در استان وجود دارد که از مزایای این صندوق استفاده می کنند.

وی با تاکید بر اینکه دولت در بیمه روستائیان و عشایر نقش کارفرما را ایفا می کند، عنوان کرد: امروز حداقل ۵۴۰ هزارتومان و حداکثر یک میلیون و ۳۲۰‌هزارتومان سهم حق بیمه دولت به ازای هر خانوار و فرد بیمه شده است و سالانه به یک خانوار حداقل ۲۷۰ هزار تومان و حداکثر ۶۶۰ هزار تومان پرداخت می شود.

کریمی سقف سنی برای تحت پوشش قرار گرفتن در این صندوق را ۱۸ تا ۵۰ سال دانست و گفت: ۲۴ هزار خانوار در استان تحت پوشش این صندوق هستند.

منتشر شده در :2020/02/10 - 12:02|شناسه خبر: 45573 407 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه