امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۷:۲۷:۵۶

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

رئیس پلیس فتای کهگیلویه وبویراحمد:

برخورد با انتشار هرگونه خبر کذب در مورد کرونا

رئیس پلیس فتای کهگیلویه وبویراحمد گفت: پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه نماهنگ جعلی یا خبر کذب در مورد بیماری کرونا برخورد قانونی می‌کند.

راه ملت: به گزارش راه ملت، سرهنگ شهباز پور رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس رصد‌های انجام شده متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و نماهنگ‌های غیر واقعی و تقطیع شده در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا ویروس هستیم.

سرهنگ شهباز پور افزود: انتشار این گونه نماهنگ‌ها و اخبار جعلی در فضای مجازی موجب ایجاد نگرانی خانواده‌ها و تشویش اذهان عمومی شده است.

او با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی به ویژه مسئولان وزارت بهداشت و رسانه ملی در آگاه سازی هموطنان از آخرین اخبار و رخداد‌ها در خصوص وضع انتشار بیماری کرونا در کشور و همچنین آمار مبتلایان ادامه داد: افراد سود جو و مغرضان با رصد فضای رسانه‌ای، اخبار و حوادث این بیماری، اهداف شوم و پلید خود را در قالب انتشار شایعه‌های مختلف طراحی و عملی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان، قصد و نیت اصلی افراد سود جو و مغرضان در انتشار انواع شایعه‌ها در کشور را سود جویی اقتصادی، بهره برداری سیاسی، تخریب افراد و جریان‌های خاص و در نهایت ایجاد تشویش و نگرانی عمومی در سطح جامعه بیان کرد.

 شهبازپور گفت: با بررسی‌های فنی مستندات تصویری منتشر شده در فضای سایبر در قالب فیلم، عکس و تصویر نوشته، مشخص شد حجم وسیعی از این نماهنگ‌ها که در فضای مجازی در خصوص وضع انتشار بیماری کرونا ویروس در کشور در حال بازنشر بوده، جعلی و غیرواقعی بوده است.

او ادامه داد: گروهی از کارشناسان فنی پلیس فتا با تشکیل کارگروه ویژه در سطح کشور مسئولیت رصد و پایش، جریان‌های این حوزه را با دقت و به صورت شبانه روزی بر عهده دارند و تاکنون تعدادی افراد متخلف و مجرم در این حوزه به دلیل ارتکاب به انتشار اخبار کذب و تصاویر غیرواقعی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شده اند.

 شهبازپور اضافه کرد: عده‌ای با هدف سودجویی اقتصادی اقدام به تبلیغ فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمت‌های گزاف در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های واسط فروشگاهی کرده اند که تذکرات و توجیه‌های لازم به مدیران این گونه سایت‌ها داده شده است.

رئیس پلیس فتای استان به مردم توصیه کرد: به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند.

او از هموطنان خواست تمامی نیاز‌های خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های خبری مرجع تامین کنند.

منتشر شده در :2020/02/23 - 10:02|شناسه خبر: 46368 459 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه