امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۰:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آخرین آمار مبتلایان به کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان را تشریح کرد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت:  ۵ مورد جدید مبتلا به کرونا در شانزدهمین روز از فروردین ماه در استان شناسایی شده است که سه نفر از شهرستان بویراحمد یک نفر از شهرستان دنا  و یک نفر از شهرستان چرام بوده است.این تعداد مبتلا از ۱۱۸ نمونه آزمایش گرفته شده از بیماران به دست آمده است.

 

دکتر پرویز یزدانپناه عنوان کرد: از ۱۸۱ بیمار مبتلا به کرونای استان ۵۱ نفر بهبود یافته، ۵۹ نفر بستری و ۸ بیمار متاسفانه جان خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: ازمایشگاه ویروس شناسی یاسوج با ۵۰ نمونه در فاز اول شروع به کار کرده که پس از راستی آزمایی  این نتایج  در آزمایشگاه های تهران و شیراز   و پس از تایید نهایی جواب های  این آزمایشگاه ،طی روز های آینده  رسما افتتاح خواهد شد و به امید خدا آزمایشات کوووید ۱۹ در استان انجام خواهد گرفت.

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: کادر بهداشت و درمان استان با تلاش و از خودگذشتگی  تمام در حال فعالیت هستند و با همین روحیه تا ریشه‌کن کردن بیماری در صحنه حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است، اضافه کرد: مردم حتی الامکان‌ در شهر تردد نکنند، در خانه بمانند و به سفر نروند، دور همی و مهمانی نروند، توصیه‌های بهداشتی را رعایت و در صورت علامت‌دار شدن با سامانه ۴۰۳۰ تماس  گرفته و فقط در صورت لزوم و به  مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

دکتر یزدانپناه بیان کرد: جان همه انسان‌ها باید برایمان مهم باشد، با تردد غیرضروری جان کسی را به خطر نیندازیم.

وی اضافه کرد: تقاضامندیم مردم از هرگونه دید و بازدید در طول بیماری خودداری و انجام صله رحم و عیادت از بیماران را به دوره کامل بهبودی فرد موکول نمایند زیرا بیماران پس از بهبود تا مدتی می توانند ناقل باشند.

دکتر یزدانپناه در پایان گفت: از عموم مردم خواهشمندیم جهت آگاهی از وضعیت سلامت خود به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال با سامانه ۴۰۳۰ تماس حاصل نمایند.

منتشر شده در :2020/04/04 - 04:04|شناسه خبر: 47477 667 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه