امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۲۰:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اعلام میزان و مبلغ زکات فطریه سال ۹۹ از سوی مراجع تقلید/زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

دفاتر مراجع عظام تقلید با نزدیک شدن به عید فطر، مبلغ زکات فطره و کفاره روزه سال ۹۹ را اعلام کردند.

راه ملت: به گزارش راه ملت،تعیین مبلغ کفاره و فطریه همزمان با روزهای پایانی ماه رمضان توسط مراجع اعزام تقلید اعلام می شود و از غروب شامگاه عید فطر پرداخت آن واجب است.

همزمان با رویت هلال ماه شوال در پایان روز ۲۹ ماه رمضان و یا گذشت ۳۰ روز از اول ماه رمضان، اولین روز ماه شوال عید فطر اعلام می‌شود. بر این اساس پرداخت زکات فطریه بر مسلمانان واجب می‌شود.

زکات فطریه در کهگیلویه و بویراحمد برای هر نفر ۸ هزار تومان مشخص شده است.

آیت الله حسینی با بیان اینکه پرداخت زکات فطریه بر همه واجب است، افزود:  طبق تحقیقاتی که به وسیله دفتر انجام شد به این نتیجه رسیدیم  که سرجمع برای هر نفر مبلغ  ۸ هزار تومان فطریه درنظر گرفته شد.
وی افزود: این زکات حتی بر کسانی که به هر دلیلی روزه نگرفتند(مسافر بودن، بیمار و یا عمدی روزه نگرفتند) واجب است، یعنی پرداخت زکات فطریه یک واجب مستقل است.

 نظرات مراجع درباره میزان زکات فطره و کفاره روزه به شرح زیر است:

اعلام مبلغ زکات فطره توسط آیت الله مکارم شیرازی
بنا بر استعلام از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، هرفرد مکلف در ایران برای مبلغ زکات فطره در سال ۱۳۹۹ می‌تواند به ازای هر نفر، بدل از سه کیلو گندم معادل ۱۰ هزار تومان یا سه کیلو برنج متوسط معادل ۳۰ هزار تومان پرداخت کند.

 

میزان کفاره روزه در سال ۹۹ طبق نظر آیت الله صانعی
آیت الله العظمی صانعی میزان کفاره روزه در سال ۹۹ را اعلام کرد.

بنابر اعلام دفتر این مرجع تقلید شیعیان، یک مد طعام تقریباً هفتصد و پنجاه گرم، که در کفّاره یا فدیه منحصراً باید به فقرا نان، گندم و امثال این دو از اطعمه داده شود و قیمت کفایت نمی‌کند؛ مگر آنکه پول را به او بدهد که او وکالتاً، طعام تهیّه کند و وثوق به تهیّه آن نیز داشته باشد. مبلغ آن (قیمت گندم) در سال ۱۳۹۹ بابت کفاره غیر عمد تقریبا ۳۰۰۰ تومان و کفاره عمد (معادل ۶۰ روز) ۱۸۰۰۰۰ تومان می‌باشد.

مبلغ زکات فطره سال ۱۳۹۹ برای مقلدین حضرت آیت الله سیستانی
با توجه به نزدیک شدن به عید سعید فطر، یکی از واجبات زکات فطره است که باید از جانب افراد مکلف به فقیر پرداخت شود.

بنا بر استعلام از دفتر آیت الله سیستانی در قم مقدسه، هر فرد مکلف در ایران برای مبلغ زکات فطره در سال ۱۳۹۹ می‌تواند بدل از سه کیلو آرد معادل ۱۰ هزار تومان پرداخت کند.

مبلغ زکات فطره سال ۹۹ برای مقلدین حضرت آیت الله شبیری زنجانی
آیت الله العظمی شبیری زنجانی میزان و مبلغ زکات فطره امسال را اعلام کردند.

دفتر حضرت آیت الله شبیری زنجانی اعلام کرد: میزان زکات فطره به ازای هر نفر بر مبنای گندم ۱۲۰۰۰ تومان و برمبنای برنج، با توجه به یکسان نبودن قیمت آن، به ازای هر فرد، یک کیلو و ۶۰۰ گرم می‌باشد.

اعلام میزان فطریه از سوی آیت الله علوی گرگانی

بر اساس اعلام دفتر آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب (برای هر نفر سه کیلوگرم) گندم مبلغ ۱۰۰ هزار ریال و برنج مبلغ تقریبی ۵۰۰ هزار ریال است. مؤمنین در انتخاب هر یک از آن‌ها مخیر هستند.

مبلغ زکات فطره سال ۹۹ برای مقلدین حضرت آیت الله نوری همدانی
آیت الله العظمی نوری همدانی میزان و مبلغ زکات فطره را اعلام کردند.

بر اساس استعلام از دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید شیعیان، قوت غالب را ملاک ندانسته و پرداخت سه کیلوگرم هرکدام ازخوراکی‌هایی که در رساله عملیه بعنوان زکات فطره ذکر شده است همانند برنج یا گندم و یا قیمت آن را برای هر فرد کافی می‌دانند و طبق تحقیقات انجام شده، میانگین قیمت گندم برای هر فرد١٠٠٠٠ (ده هزارتومان) و قیمت برنج برای هر فرد حدود ۵٠٠٠٠ (پنجاه هزار تومان) می‌باشد.

منتشر شده در :2020/05/19 - 12:05|شناسه خبر: 50232 584 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه