امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۵:۳۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در جلسه شورای سلامت شهرستان کهگیلویه مطرح شد؛

از اعمال محدودیت های جدید کرونایی تا عدم برگزاری نماز عید فطر در ورزشگاه دهدشت

نشست شورای سلامت در سالن کنفرانس فرمانداری شهر دهدشت برگزار شد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، فرماندار کهگیلویه در این نشست گفت: وضعیت کرونایی استان‌های همجوار و مراودات به شهرستان ایجاب می‌کند یکسری محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی در راستای مقابله با این ویروس در دستور کار قرار گیرد.

اتابک افزود: برای جلوگیری از پیک جدید کرونا ممنوعیت ورود خودروهای پلاک غیر بومی، محدودیت تردد در سطح شهر، مسدود شدن اماکن تفریحی و ممنوعیت مناطق گردشگری اعمال خواهد شد.

رئیس شورای سلامت کهگیلویه گفت: تعزیرات، اتاق اصناف و شبکه بهداشت در سطح شهر صنوف را وادار به رعایت پروتکل بهداشتی کنند و صنوف متخلف پلمب شود.

وی از مردم خواست به خاطر حفظ سلامتی خود و جامعه از استان‌های همجوار مهمان نپذیرند.

اتابک با بیان اینکه کوید ۱۹ با زیرکی جاهایی را مورد حمله قرار می‌دهد که کسی فکرش را نمی‌کند، افزود: در حالی که پیش‌بینی می‌شد با گرم شدن هوا این ویروس کمتر شود اما می‌بینیم در استان‌های همجوار با وجود گرما شرایط به گونه دیگری رقم خورده است.

وی ادامه داد: این ویروس پرستاران و کادر درمانی بخش‌های دیگر را بیشتر از بخش کرونا درگیر خود کرده است.

اتابک تعطیلات عید فطر را یادآور شد و گفت: با شروع تعطیلات خطر ورود گردشگران شهرستان را تهدید می‌کند جلوگیری از این وضعیت مستلزم همکاری مردم و اعمال اقدامات بازدارنده از سوی دستگاه‌هاست که بار دیگر با روحیه جهادی و پرتحرک وارد عمل شویم.

وی نقش سازمان‌های مردم نهاد در آگاه‌سازی مردم را مهم خواند و افزود: سمن بلادشاپور بدون چشمداشتی در مقابله با ویروس همکاری داشت.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: اگر خودمراقبتی تبدیل به فرهنگ شود هر کس خود را در قبال خانواده و جامعه مسؤول می‌داند و بی‌خیال کرونا نمی‌شود.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه(دهدشت) نیز  در نشست شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: وضعیت بهداشت عمومی و محیط در شهر دهدشت مطلوب نیست.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر تصریح کرد: به نظر می‌رسد با پرداختن به کرونا طی این مدت موضوع بهداشت عمومی و‌ بهداشت محیط به فراموشس سپرده شده است.

وی با اشاره به تاکید دین اسلام بر رعایت بهداشت و‌ حفظ سلامت، گفت: مسئله بهداشت شهر می‌تواند بهتر باشد.

وحدانی‌فر با بیان اینکه شهرداری می‌بایست در نظافت جداول، پارک‌ها و خیابان‌ها اهتمام داشته باشد، گفت: عدم رعایت بهداشت خطراتی به همراه دارد که شاید کمتر از خطر کرونا نباشد.

وی، اضافه کرد: شاید علتش این است شورای سلامت صرفا به کرونا مشغول شده و به مباحث دیگر ورود پیدا نمی‌کند.

وحدانی‌فر در خصوص برگزاری نماز عید فطر در دهدشت گفت: نماز عید فطر در همه مساجد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نماز در ورزشگاه و‌ اجتماع عمومی نخواهیم داشت.

وحدانی‌فر وضعیت استان‌های همجوار را متذکر شد و با بیان اینکه این شرایط نگرانی‌هایی برای شهرستان ما دارد، گفت: رسانه‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و بسیج برای آگاهی بخشی مردم همکاری داشته باشند تا از تعطیلات عید عبور کنیم.

وی اضافه کرد: رعایت بهداشت و‌ همکاری برای مقابله با کرونا امر به معروف است.

 

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه در نشست شورای سلامت شهرستان با بیان اینکه در بسیاری از موارد مبتلایان به کرونا متوجه علائم نمی‌شوند، گفت: باید یادبگیریم با این بیماری زندگی کنیم چون پایانش معلوم نیست.

محمدطاهر طیب ‌زادگان با اشاره به غافلگیری در مقابل کرونا گفت: چند روز گذشته پیک غیر قابل پیش بینی در شهرستان داشتیم و جایی که فکر می‌کنیم منطقه کنترل شده است دوباره موارد ابتلا یافت می‌شود.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد بیمار مبتلا متوجه وجود علائم نمی‌شود، افزود: لازم است حجم نمونه‌گیری را بالا ببریم و موارد مشکوک با هر علائمی نمونه‌گیری شود تا در مرحله اول تشخیص داده و کنترل شود.

طیب‌زادگان عملکرد شهرستان در مقابله با این بیماری را قابل قبول دانست و اضافه کرد: در نمونه گیری خوب کار کردیم و پایین بودن آمار مرگ و میر با توجه به تعداد موارد مثبت گواه این ادعاست.

این مسرول بیماریابی فعال را از دیگر عوامل مطلوب بودن عملکرد ضدکرونایی در شهرستان برشمرد و گفت: ۹۰ درصد مصوبه‌های شورای سلامت در راستای کنترل ویروس اجرایی شد.

طیب‌زادگان تصریح کرد: باید یاد بگیریم با کرونا زندگی کنیم چون پایان کرونا معلوم نیست و سرانجام نامشخصی دارد که قابل پیش‌بینی نیست.

وی، مسؤولیت‌پذیری همگانی را امری لازم دانست و گفت: هر شخص حقیقی یا حقوقی یا مسؤول نهاد خود را ملزم به رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی بداند.

طیب‌زادگان بیان داشت: دستورالعمل فاصله‌گذاری صنوف، ادارات و مشاغل مشخص است اهتمام جدی در رعایت داشته باشیم و سخت‌گیری‌ها بیشتر شود.

وی با بیان اینکه همکاری مردم در جوابدهی به سامانه ۴۰۳۰ کم شده است، گفت: بیماری به انگ اجتماعی تبدیل شده و برای کتمان علائم سامانه را جواب نمی‌دهند./فارس

 

منتشر شده در :2020/05/20 - 01:05|شناسه خبر: 50379 905 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه