امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۳:۰۸

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

توضیحات معاون سیاسی در خصوص حواشی آتش‌سوزی در منطقه خائیز

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در خصوص حواشی ایجاد شده آتش‌سوزی کوه خائیز توضیحاتی ارائه کرد.

راه ملت: احد جمالی در نشست با مدیران پایگاه‌ها و سایت‌‌های خبری با اشاره به حوادث اخیر و آتش‌سوزی‌ها گفت: در رابطه با آتش‌سوزی‌ها بیشتر به دنبال معلول هستیم و اینکه جایی آتش گرفته و باید مهار شود اما کمتر به دنبال عامل و عوامل این حوادث هستیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این موضوع در شورای تامین مطرح و حساسیت لازم را داریم، بررسی می‌شود که آیا آتش‌سوزی عمدی است یا خیر که البته به مواردی رسیده‌ایم.

وی عنوان کرد: در آتش‌سوزی مزارع افرادی شناسایی و تحت تعقیب هستند و اگر اثبات شود و ادله محکمه پسند باشد این افراد به اشد مجازات محکوم می‌شوند.

این مسوول در خصوص آتش‌سوزی خائیز گفت: آتش‌سوزی خائیز از خوزستان شروع شد و بنا با دلائلی نتوانستند کنترل کنند نیروهای مردمی، دستگاه‌های امدادی و همه پای کار بودند.رسانه بحثی مطرح کردند که بالگرد نبود مگر منطقه چه تعداد بالگرد ظرفیت داشت؟

جمالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما و آقای کلانتری استاندار هیچ گونه منافع شخصی و چشم داشت انتفاعی در این استان نداریم افزود:  دنبال این هستیم از ظرفیت‌ها فارغ از نگاه‌ها در جهت توسعه استان استفاده شود، در انتخابات مجموعه حاکمیت بی‌حاشیه‌ترین انتخابات را در این استان برگزار کرد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سوء استفاده نمایندگان مجلس از استانداری در جهت رسیدن به منافع شخصی حزبی و طایفه‌ای گفت:  شاید در گذشته نگاه‌ها به استانداری ارباب و رعیتی بوده آن دوران گذشت و ما اجازه چنین نگاهی را نمی‌دهیم از انتقادات سازنده رسانه‌ها استقبال می‌کنیم و اگر مدیری کوتاهی کنند اهل مماشات نیستیم چرا که به فرموده امام علی(ع) حکومت یعنی تدبیر و اقتدار.

معاون سیاسی امنیتی استاندار با بیان اینکه از بیش از ۹۵ درصد از رسانه راضی هستیم چرا که همراه و کمک‌کار مسوولان برای توسعه استان هستند، گفت: عده‌ قلیلی جهل به قانون دارند اما گاهی شیطنت‌ها و بداخلاقی دیده شود ما شاید مجبور شویم تذکر دهیم و به دستگاه قضایی ارجاع دهیم اما نگاه ما به رسانه‌ها امنیتی نیست بلکه فرهنگی است.

وی با اشاره به پایش ۴۸ ساعته بعد از آتش‌سوزی خائیز گفت: فرماندار شهرستان کهگیلویه و همه مسوولان پای کار بودند در این آتش‌سوزی اگر یک گونه جانوری جزغاله شده باشد حرفمان را پس می‌گیریم اینکه می‌گویند هزار هکتار طعمه حریق شده درست نیست کار کارشناسی باید صورت گیرد اما شاید ۱۰ یا ۱۲ هکتار در این آتش‌سوزی خسارت دیده باشد.

وی با رتبه اول استان در غربالگری بیماری کرونا اشاره کرد و گفت:  ۵۶ جلسه در مرکز استان و ۸ جلسه با حضور مسوولان در شهرستان‌ها  و ۱۰۰ جلسه فرمانداران ما در شهرستان‌ها برگزار کردند اما بیشترین مراجعات فضای مجازی مربوط به این استان بود که از رسانه‌ها میی‌خواهم حیطه‌بندی انتیتی داشته باشند چرا که اخباری که از استان خارج می‌شود خوراک نیروها و رسانه‌های معاند می‌شود و باید خط قرمزها را حفظ کنند.

وی در خصوص حواشی ایجاد شده در پی وقوع آتش‌سوزی در کوه خائیز گفت: استاندار، معاون و فرماندار کهگیلویه با مدیرکل بحران تماس گرفتند اما پاسخگو نبوده بعد که با وی تماس گرفتم نمی‌دانم چطور جواب داد و گفت مریضم! گفتم اگر مریض هستی معاون و نیرو داری آنها را به محل بفرست اما در جواب به ما گفت ولش کنید آتش خودش پس از دو سه روز خاموش می‌شود! شما جای من باشید چه برخوردی می‌کنید مدیری که از نظر من متخلف است را باید برخورد کنم.

این مسوول با اشاره به اینکه شاید حرف تندی زده باشم، عنوان کرد: شیطنت رسانه‌ای اینجا صورت گرفته من با یک مقام استانی داشتم صحبت می‌کردم، نمی‌دانم نظام اسلامی چه کفاره‌ای بدهکار است که گرفتار چنین تیپ مدیرانی می‌شود اما واقعیتی است. شهدای ما به شهادت نرسیدند که ما نتوانیم کار کنیم.

وی ادامه داد: اگر عصبانی شدم به خاطر دفاع از طبیعت و یک هزار و ۶۰۰ کله بزی بوده که در این کوه بود، قبل از آن بچه‌های محیط زیست و منابع طبیعی و فرمانداری دهدشت آخرین نفس‌ها را از تشنگی و خستگی می‌کشیدند، من از طبیعت و منافع ملی دفاع کردم دیگران هم می‌توانند در جهت دفاع از یک مدیر متخلف هر حرفی بزنند اینجا بهترین قاضی مردم هستند.

منتشر شده در :2020/06/02 - 02:06|شناسه خبر: 50938 621 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه