امروز :چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۴۴:۱۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

راه اندازی شبکه رادیویی بی سیم در عرصه های منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد/ مهار ۴۰ فقره آتش سوزی زیر یک هکتار در استان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی شبکه رادیویی بی سیم در عرصه های منابع طبیعی این استان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری راه ملت از یاسوج، غلام حسین حکمتیان اصل در نشست با خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی های اخیر در مراتع و جنگل های استان، اظهار داشت: در این راستا مناطق بحرانی شناسایی و ۸۴ دیده بان در آن محدوده ها مستقر شد و این تنها یکی از موارد انجام شده برای مقابله با آتش سوزی بود.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۸۵۰ کیلومتر آتش بر خبر داد و گفت: این آتش سوزی ها باتوجه به بارش های خوب بهاری پیش بینی می شد.

وی با اشاره به وجود ۴۸ دستگاه دمنده در استان، بیان کرد: تا هفته آینده ۸۳ دستگاه دیگر به این تعداد افزوده می شود.

حکمتیان اصل از اختصاص ۵۰ میلیون تومان برای خرید دمنده از سوی برنامه طبیعت زنده شبکه دوم سیما خبر داد.

وی با بیان اینکه هفته آینده یکصد دست لباس اطفاء حریق خریداری می شود، گفت: تا پایان سال ۳۰۰ دمنده به استان اختصاص داده خواهد شد.

حکمتیان اصل از اعزام اکیپ های منابع طبیعی فعال به مناطق بحرانی شهرستان های ۸ گانه استان خبر داد و افزود: ۹۰ درصد مساحت استان از جنگل و مرتع تشکیل شده و مدیریت آن متفاوت است.

وی به کمبود نیرو و تجهیزات اشاره کرد و گفت: امید است در سال جاری بخشی از این مشکلات برطرف شود.

حکمتیان اصل با بیان اینکه هر ساله در تاریخ ۱۵ اردیبهشت و اوایل خرداد در مناطق مختلف استان آتش سوزی رخ می دهد، اظهار داشت: تاکنون ۵۰ فقره آتش سوزی وقوع یافته که ۴۰ فقره آن به دلیل سرعت بالای نیروهای منابع طبیعی در زیر یک هکتار اطفاء شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: طی روزهای اخیر ۶ فقره آتش سوزی در شهرستان بویراحمد رخ داده که در سطح زیر یک هکتار کنترل شد.

حکمتیان اصل با اشاره به اینکه عوامل انسانی در آتش سوزی های اخیر دخیل بودند، عنوان کرد: نزدیک به ۳۰۰ هکتار درگیر آتش سوزی شدند.

وی تاکید کرد: میزان دقیق خسارت وارد شده پس از انجام کارشناسی دقیق اعلام می شود.

حکمتیان اصل شیوه قدیمی و نادرست آتش زدن پسماند مزارع را یکی از دلایل وقوع آتش سوزی مراتع و جنگل های استان دانست و خواستار برخورد دستگاه های متولی در این زمینه شد.

وی از پیش بینی شبکه بی سیم و رادیویی برای مناطق سخت گذر استان خبر داد و افزود: پایگاه اطفاء حریق منطقه فیروزآباد بویراحمد یکی از ۱۶ پایگاه اطفاء حریق استان است که تاکنون به صورت ۹۰ درصد تکمیل شده است.

حکمتیان اصل در بخش دیگری از سخنانش، خاطرنشان کرد: ۱۵۰ کیلومتر از راه های فرعی در شهرستان بویراحمد را مسدود کردیم که این کار با هدف حفظ آرامش طبیعت و رشد مراتع انجام شد.

وی عنوان کرد: شیوع بیماری کرونا علاوه بر سایر حوزه ها موجب ضرباتی به خدمات رسانی بهتر در عرصه منابع طبیعی شد که امید است هرچه زودتر با ریشه کن شدن این ویروس شاهد رفع این مشکلات باشیم.

منتشر شده در :2020/06/11 - 06:06|شناسه خبر: 51212 463 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه