امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۹:۳۶:۵۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

برگزاری سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان در سال ۱۳۹۹

سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در محل سالن دولت، با حضور حسین کلانتری استاندار، علی سلحشوری رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی و کلیه مدیران سازمان ها و دستگاههای اجرایی عضو شورا برگزار گردید.

به گزارش راه ملت، علی سلحشوری رئیس سازمان و دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به اعتبارات عمرانی استان در سال جاری گفت: کل اعتبارات عمرانی استان در سال جاری بالغ بر یک هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان، اعم از اعتبارات استانی، ملی و ملی با ویژگی های استانی است که نسبت به سال گذشته هیچ گونه کاهشی را نداشتیم.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، تصریح کرد: مبلغ ۴۴۸ میلیارد تومان اعتبار از محل‌ منابع مختلف، شامل: استانی، نفت، ۰/۲۷ ارزش افزوده، توسعه راههای روستایی، جرائم راهنمائی و رانندگی، تبصره ۱۹ و قانون استفاده متوازن به این استان ابلاغ شده است که بر اساس شاخص های ابلاغی در دستورالعمل های اجرائی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ بین فصول، برنامه، دستگاه و شهرستان توزیع گردیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در خصوص پروژه پاتاوه  دهدشت گفت: علاوه بر ۶۰ میلیارد تومانی که در اعتبارات ملی دیده شده، مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان نیز تا پایان تیرماه از طرف آقای دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ابلاغ خواهد شد که با بودجه در نظر گرفته شده و عنایت دفتر مقام معظم رهبری، امیدواریم این پروژه مهم و حیاتی در دهه فجر امسال پس از ۲۵ سال به بهره‌ برداری خواهد رسید.

سلحشوری در این خصوص نیز گفت: نماینده ویژه دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اواخر این هفته جهت بازدید از پروژه پاتاوه  دهدشت و سایر پروژه های نیمه تمام استانی به استان سفر خواهد کرد.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه، از محل اعتبارات قانون توسعه متوازن ۱۵۴ میلیارد تومان به استان ابلاغ و توزیع شهرستانی شده است، ابراز کرد: ابلاغ این اعتبارات بر اساس فاصله محرومیت هر شهرستان در هر شاخص از متوسط کشوری است.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در مورد پروژه ‌های مورد تعهد استان که در سال ۱۳۹۹ به اتمام می رسند اظهار داشت: مبلغ ۵۲ میلیارد تومان به این پروژه ‌ها، در قالب ۲۱ پروژه اختصاص یافته است که پس از تصویب اعتبار موردنیاز در کمیته برنامه ریزی شهرستان ها مبادله و انشاالله تا پایان سال شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن پروژه های مذکور در سطح شهرستان های استان خواهیم بود.

سلحشوری در ادامه افزود: پروژه های جهش تولید استان در قالب ۳۴ پروژه با اشتغال‌ زایی ۱۳۸۰۰ نفر، توسط ستاد اقتصاد مقاومتی سازمان برنامه و بودجه کشور تأیید شده که پس از اولویت ‌بندی و ارسال به استان با امضای استاندار محترم به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال می‌گردد.

در ادامه این نشست، علی شهابی نسب، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، گفت: از محل اعتبارات ۰/۲۷ ارزش افزوده، ۴۷ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده که از این میزان ۸۵ درصد سهم ورزش و جوانان و ۱۵ درصد سهم نوسازی مدارس است.

وی عنوان کرد: در قانون بودجه امسال حدود چهار  میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان برای راههای روستایی، دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان  از محل جرائم راهنمائی و رانندگی و ۳۳ میلیارد تومان در قالب تبصره ۱۹ برای پروژه های مشارکت عمومی و خصوصی تحت عنوان یارانه‌ سود تسهیلات ابلاغ شده است.

 

 

منتشر شده در :2020/06/16 - 09:06|شناسه خبر: 51338 699 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه