امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۲۰:۵۸:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خطیب جمعه شهر سوق مطرح کرد؛

به روز بودن، آگاهی از علم و دانش روز ،مخاطب شناسی ومردم داری از الزامات مبلغین و مبلغات دین در عصر کنونی می باشد

امام جمعه شهر سوق در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: به روز بودن، آگاهی از علم و دانش روز ،مخاطب شناسی ومردم داری از الزامات مبلغین و مبلغات دین در عصر کنونی می باشد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ حجت الاسلام سیدمهدی افراز در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهرسوق بعداز دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی بیان داشتند علت اصلی کراهت وترس از مرگ در روایات سه مورد ذکر شد.

ایشان افزودند: شاید دلایل زیادی دیده یا شنیده باشیم اما همه نشاَت گرفته از همین سه علت هست.
ترس از هرچیزی علتی دارد؛ ترس دانش اموز از امتحان علت دارد؛ ترس بعضی افراداز ازدواج علت دارد. بعضی از رویاروئی با استکبار جهانی میترسند، کراهت دارند این هم علت دارد. و کلاً هر ترسی یک علت دارد.

خطیب نماز جمعه شهر سوق ادامه داد: اولین دلیل ترس از مرگ عدم آگاهی از واقعیت مرگ است. ما واقعیت مرگ ومردن را نمیدانیم؛ در روایات وکلام معصومین علیهم السلام مردن را “اعظمُ سرور یرد علی المومن” بزرگترین شادی که بر مومن وارد می شود معرفی کردند. “کنزع ثیاب السَخِن” مانند جداکردن لباس چرکین است از بدن، “لامُریح کالموت” بهترین راحت کننده معرفی شده.

وی با اشاره بر اینکه ناآگاهی از مرگ علت ترس از مردن است گفت: اگر واقعیت مرگ را بدانیم ترس ازبین می رود.

امام جمعه شهرسوق در ادامه به روایتی زیبا وقابل تامل از حضرت پیغمبر صلی الله علیه واله وسلم اشاره کردند که میفرمایند: النّاسُ اثنانِ واحِدٌ أراحَ و آخَرُ استَراحَ فأمّا الّذی استَراحَ فالمؤمنُ إذا ماتَ استَراحَ من الدُّنیا و بَلائها ، و أمّا الّذی أراحَ فالکافِرُ إذا ماتَ أراحَ الشَّجَرَ و الدَّوابَّ و کثیرا مِن النّاسِ .
مردم دو دسته اند : یکى آسوده مى گرداند و دیگرى آسوده مى شود : آنکه آسوده مى شود، مؤمن است که هر گاه بمیرد از دنیا و رنج و بلاى آن راحت مى شود و آنکه آسوده مى گرداند، کافر است که هرگاه بمیرد درختان و جنبندگان و بسیارى از مردم را از شرّ خود آسوده مى سازد

حجت الاسلام افراز افزودند : دومین علت ترس ازمرگ عدم آمادگی برای مردن است.
چون دستمان از مال التجاره آخرتی خالیست از رفتن هراس داریم
*فان خیرالزاد التقوی*

امام جمعه شهر سوق در پابان خطبه های اول این نماز با اشاره سومین دلیل ذکرشده در روایات گفت:  برای کراهت از مردن ، وجود گناهان زیاد است
امیرالمومنان علی ابن ابیطالب علیه السلام در حکمت ۱۵۰ نهج البلاغه میفرمایند
لا تکن لمن یَکْرَهُ الْمَوْتَ لِکَثْرَهِ ذُنُوبِهِ
وَ یُقِیمُ عَلَى مَا یَکْرَهُ الْمَوْتَ مِنْ أَجْلِهِ
ازکسانی که مُردن رابخاطر کثرت گناه دوست ندارند اما در آنچه که مرگ را ناخوشایند ساخت پافشارى دارد نباش؛
عدم آگاهی، عدم آمادگی و زیادی گناهان سه دلیل اصلی ترس از مرگ است.

سیدمهدی افراز درخطبه دوم با اشاره به روز یکم تیرماه سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی رحمت الله تعالی علیه مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی (روز تبلیغ واطلاع رسانی دینی) در سال ۱۳۶۰ اشاره و از فعالان عرضه تبلیغ دینی و زحمتکشان سازمان تبلیغات استان وشهرستان ومبلغین ومبلغات استانی وشهرستانی تقدیر وتشکر کردند و اشاره داشتند که از شرایط اصلی موفقیت یک مبلّغ در امرشریف تبلیغ شرع وشریعت مردم داری و مردم شناسی مبلغ است .

امام جمعه شهرسوق شناخت فرهنگ وآداب ورسوم ، درنظر گرفتن نیازها ،کمبودهاومشکلات ویژه هرمنطقه ، توجه به میزان تحصیلات وسطح آگاهی مخاطب ، به روز بودن وآگاهی از علم روز وفضای مجازی ومهمتر ازهمه داشتن روحیه جهادی را از شرایط اساسی کارامدی وتاثیرگذاری امر تبلیغ دانستند.

همچنین ایشان از زحمات چندین ساله حجت الاسلام حسینی طلب در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان کهگیلویه تقدیر وتشکر و حجت الاسلام ولایتی را بهترین گزینه برای اداره کردن سازمان تبلیغات کهگلویه در شرایط فعلی دانستند وبخاطر این انتخاب صحیح و بجا از مدیرکل سازمان استان تقدیر وتشکر کردند.

 

 

 

منتشر شده در :2020/06/19 - 04:06|شناسه خبر: 51397 798 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه