امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۱۷:۱۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

موارد نادر از بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/مثبت شدن روزانه ۳۰ تا ۵۰ مورد کرونا در استان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص مورد نادری از بیماری کرونا توضیحاتی ارائه کرده است.

به گزارش راه ملت: پرویز یزدان‌پناه به مورد نادری از بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در یکی دو هفته اخیر در خود شهر یاسوج خانواده‌ ۴ نفر بودند که دو ماه پیش به کرونا مبتلا شدند و دوباره باز همان خانواده مجددا به کرونا مبتلا شدند که مرحله دوم شدیدتر از مرحله اول کرونا است که مورد نادری از بیماری کرونا است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد دلیل این مورد نادر را عدم ایمنی سیستم این افراد دانست و افزود: ایمنی در سیستم بدنی این افراد ایجاد نشده و از فرد مبتلا به کرونا، بیمار شدند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توپوگرافی افرادی که به کرونا مبتلا شدند مشخص شده اما هنوز اطلاعات کاملی نداریم، عنوان کرد: در مقطعی علت آلودگی، اداراتی بودند که شلوغ بوده، مواردی اصنافی که رعایت نکردند و پاساژها بوده و در مقطعی هم مراسمات و عروسی‌ها بوده که نشان می‌دهد ویروس به جاهای مختلف حمله می‌کند.

این مسوول در خصوص وضعیت بیماری کرونا در استان گفت: از اسفند که بیماری شیوع پیدا کرد تا ۱۰ اسفند هفتگی بین ۳۰ تا ۷۰ یا ۸۰ بیمار کرونایی داشتیم اما از ۱۰ خرداد تاکنون روزانه بین ۳۰ تا ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان شناسایی می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در یک یا دو هفته اخیر تعداد و درصد ابتلا به کرونا افزایش داشته افزود: قبلا از هر ۱۰۰ نمونه آزمایشگاهی ۵ تا ۸ مورد مثبت بود اما در حال حاضر از ۱۰۰ نمونه موارد مثبت ۱۲ تا ۲۰ مورد است که ابتلا به کرونا در استان ۳ برابر افزایش یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: روزانه در بیمارستان‌های استان ۱۲ تا ۱۴ بیمار کرونایی داشتیم اما هم‌اکنون تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ۳۱ نفر هستند.

دبیر ستاد استانی کرونا در ادامه با بیان اینکه چند هفته گذشته به ندرت بیمار کرونایی در آی.سی.یو داشتیم افزود: در حال حاضر ۵ بیمار در آی.سی.یو داریم و در ۱۰ روز اخیر ۴ نفر به تعداد قربانیان کرونا اضافه شده است. هر چه جلوتر می‌رویم احتمال افزایش افراد علامت‌دار نیاز به بستری افزایش پیدا می‌کنند که گاهی آی.سی.یو جوابگو نیست و با این شرایط شاهد مرگ همشهریانمان خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه تا مردم مشارکت نکنند سلامت ارتقاء نمی‌یابد، خاطرنشان کرد: مردم بدانند نهادها دولتی مسوول آگاهی‌رسانی، تامین بیمارستان، پزشک، دارو و سایر امکانات درمانی هستند و رعایت مسائل بهداشتی بر عهده خود آنها است.

یزدان‌پناه عنوان کرد: مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در موارد غیرضرور از خانه خارج نشوند و اگر نیاز به خروج از خانه بود حتما ماسک استفاده کنند که در ۷۰ تا ۹۰ درصد استفاده از ماسک جوابگو است.

منتشر شده در :2020/06/25 - 06:06|شناسه خبر: 51559 434 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه