امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۶:۳۴:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

اتمام حجت دادستان کهگیلویه با مخلان نظم در شهرستان؛

با هیچ کس تعارفی نداریم

دادستان عمومی انقلاب با حضور در میان مردم دهدشت گزارش کار مختصری از این نهاد قضایی در شهرستان ارائه و مطالب و سفارش های مهمی را برای آنان عنوان کرد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، عبدالله سعادتیان گفت:  با اراذل و اوباش و کسانی که به هر نحوی بخواهند آسایش مردم را سلب کنند برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: به تأسی از شهیدانمان که در راه امنیت مردمان جان خود را فدا کردند ما نیز در دستگاه قضایی آماده شهادت هم هستیم و ترسی از این باب نداشته و در مقابل مفسدین و خلافکاران کوتاه نمی آییم.

سعادتیان با اشاره به پرونده های بررسی شده در دستگاه قضای شهرستان کهگیلویه در یک سال اخیر گفت: در همین راستا در یک سال گذشته ۲۰ هزار و ۴۵۸ فقره پرونده در دادگستری دهدشت رسیدگی شده و ۱۲۹ هزار و ۴۲ ابلاغیه الکترونیکی در شهرستان کهگیلویه صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه ادامه داد: این تعداد ابلاغیه ها نشان از این دارد که حداقل ۱۲۹ هزار و ۴۲ نفر مستقیما با دادگستری سر و کار داشتند و این آمار قابل توجهی است.

وی عنوان کرد: صدور پرونده الکترونیکی به این معناست که افراد از محتویات پرونده خود با اینترنت و رمز در اختیار متوجه می شود و هیچ کس به جز خود او از رای صادر شده توسط دادگاه اطلاع ندارد.

سعادتیان به موضوع  پرونده های ورودی به دادگستری کهگیلویه اشاره کرد و گفت:   پرونده هایی که در دادگستری شهرستان کهگیلویه رسیدگی شده اند  شامل تمامی موضوعات و اتفاقاتی است که امروزه در جامعه رخ می دهد. قتل، آدم ربایی، سرقت ، کلاهبرداری، توهین، تهدید، مواد مخدر، دعاوی حقوقی، ملکی و پرونده های خانوادگی ار جمله آن ها بوده است و از میان آن ها افزایش سرقت های خرد نگران کننده اما به لطف خدا طی دوماه اخیر کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به تیراندازی های شبانه اخیر در شهر دهدشت گفت: در این زمینه اقدامات  خوبی صورت گرفته و برخی از عاملین شناسایی و دستگیر شدند .

دادستان کهگیلویه تاکید کرد: ما معتقدیم که فضا باید برای مردم امن باشد و مردم بتوانند در امنیت و آرامش زندگی کنند و از طرفی فضا برای کسانی که مخل نظم و امنیت مردم هستند باید نا امن شود تا جراتی برای تعرض به اموال و نوامیس مردم نداشته باشند.

وی با هشدار به افرادی که مخل نظم می شوند گفت: به چنین افراد و خانواده های آن ها هشدار می دهم که اگر کسی بخواهد تعرضی به مال و جان و ناموس مردم داشته باشد مطمئن باشد با واکنش قاطع و پشیمان کننده ما مواجه خواهد شد و در این راه با هیچ کس تعارفی نداریم.

سعادتیان اضافه کرد: در همین زمینه چند گروه از اراذل و اوباش در شهرستان وجود داشت که با تلاش های صورت گرفته شناسایی و دستگیر و چندین قبضه سلاح و محمات نیز از آن ها کشف و ضبط شد و هم اکنون در زندان بازداشت هستند.

وی ادمه داد: پرونده های خانوادگی و طلاق که یک معضل اجتماعی است در شهر دهدشت آماری نگران کننده وجود دارد و با توجه به بافت آن و قبیله ای بودن منطقه لزوم ورود ریش سفیدان و علما به این مسئله احساس می شود.

دادستان کهگیلویه گفت: حفظ حقوق عامه و جلوگیری از حیف و میل بیت المال از دیگر وظایف دستگاه قضائی است که اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و قریب به ۳۷۷ هزار و ۶۸۴ متر مربع از اراضی ملی  رفع تصرف و به دولت  بازگردانده شد.

وی با اشاره به مشکل ورودی های شهر دهدشت گفت: ورودی های شهر دهدشت را همانطور که روز گذشته امام جمعه دهدشت نیز در مورد بررسی آن تاکید داشتند، با هماهنگی و همکاری  با راهداری و شهرداری قرار شد که آن ها وظایفشان را سریعتر  در این زمینه عملی کنند و در صورت عدم انجام وظیفه با آن ها طبق قانون برخورد می شود.

منتشر شده در :2020/06/27 - 04:06|شناسه خبر: 51588 656 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه