امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۱۰:۳۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد:

برخورداری ۷۵.۱۱ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد از آب آشامیدنی سالم/ تخصیص ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار به استان در دولت تدبیر و امید

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۵.۱۱ درصد از جمعیت شهری و جمعیت روستایی استان به آب سالم و بهداشتی دستری دارد.

 

به گزارش راه ملت از یاسوج، فیض الله پاسره در نشست با خبرنگاران شاخص جمعیت برخوردار از آب آشامیدنی در کشور را ۷۵.۹ درصد عنوان کرد و افزود: این شاخص در استان ۷۵.۱۱ درصد است که نرخی بالاتر از میانگین کشوری را نشان می‌ دهد.

مدیر عامل آب و فاضلاب استان عامل اصلی شکستگی‌ ها در استان را عدم مدیریت فشار، ضعف زوم بندی، مهندسی مسیر و در مناطقی فرسودگی شبکه دانست و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار می گیریم.

وی با اشاره به اینکه در شهر یاسوج ۳۰ هزار متر مکعب مخزن کم داریم، بیان کرد: تحقق توسعه زیرساختی با توجه به توپوگرافی و وضعیت توسعه شهر یاسوج باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: علیرغم کمبود اعتبارات، رفع نواقص و بهبود کیفیت خدمات دهی همواره در دستور کار این مجموعه قرار دارد.

پاسره یکی از چالش‌ های شبکه‌های آبرسانی در برخی مناطق استان را فرسودگی برشمرد و گفت: در راستای توسعه مجتمع‌ های آبرسانی و ظرفیت دهی به توسعه شبکه از سال ۹۴ تاکنون، ۱۱۶ میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به استان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان از آب سالم آشامیدنی برخوردارند، تاکید کرد: آب کهگیلویه و بویراحمد از با کیفیت ترین آب‌ های کشور است.

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پوشش فاضلاب در مناطق شهری ۳۱ درصد است، ابراز کرد: پنج شهر استان با طرح توسعه زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار گرفته و پوشش سایر شهرها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: شبانه روز ۱۷هزار متر مکعب از فاضلاب جمع آوری شده به تصفیه خانه مرکز استان منتقل می‌ شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان از اجرایی شدن سه پروژه فاضلاب در طولیان، شوتاور و تنگاری خبر داد‌.

پاسره با بیان اینکه در حوزه آبرسانی روستایی از مجموع ۱۶۴۱ روستا، ۱۴۷۲ روستا از شبکه آبرسانی دارای منبع تأمین تا خطوط انتقال برخوردارند، گفت: همچنین ۱۳۶ روستا با توجه به توپوگرافی، عدم منبع تأمین آب و جمعیت مجموع روستاها که به زیر ۸ هزار نفر می‌رسد، از طریق تانکر آبرسانی می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعتبار اختصاص یافته در بحث شبکه آبرسانی در دولت‌ های تدبیر و امید را قریب به ۳۷۶ میلیار تومان عنوان کرد.

پاسره در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بوی نامطبوع فاضلاب در شهرک های جهاد و امام حسین (ع) شهر یاسوج، گفت: بخشی از آن ناشی از آب های سطحی و ما باقی به دلیل عدم رعایت مسائل بهداشتی از سوی شهروندان آن مناطق است.

منتشر شده در :2020/06/27 - 12:06|شناسه خبر: 51695 268 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه