امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۵۹:۰۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

در سه‌ماهه اول سال جاری محقق شد؛ جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سه‌ماهه نخست سال جاری ۱۰ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری‌شده است.

به گزارش راه ملت، به‌منظور بررسی مفاد تفاهم‌نامه بین این نهاد و سازمان تبلیغات اسلامی با مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.
قباد مبشری در این دیدار گفت:  توفیق خدمتگزاری به نیازمندان یک نعمت بسیار بزرگی است که نصیب ما شده است.
وی بابیان اینکه بخش زیادی از اعتبارات کمیته امداد از طریق مشارکت‌های مردمی ازجمله صدقات، زکات، جشن‌ها و سایر برنامه‌های مشارکتی این نهاد جمع‌آوری می‌شود، افزود: در سه ماه اول سال جاری بیش از ۱۰ میلیارد و ۶۹ میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری‌شده است.
مبشری با اشاره به اینکه مبلغ زکات جمع‌آوری‌شده در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶۲ درصد رشد داشته است، گفت: با این آمار کمیته امداد استان رتبه دوم کشوری را در خصوص جمع‌آوری زکات در سه‌ماهه اول سال جاری در کشور کسب کرده است.
وی در خصوص تفاهم‌نامه بین کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ی منعقدشده بین این نهاد و سازمان تبلیغات اسلامی به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت حداکثری روحانیون مستقر و اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی و استفاده از آنان به‌عنوان عامل زکات در روستاها و ارتقاء سطح همکاری دو دستگاه در خصوص بسط، تعمیق و ترویج فرهنگ زکات در جامعه است.
مبشری به تعهدات تفاهم‌نامه اشاره و بیان کرد: بهره‌گیری مناسب از روحانیون مستقر و اعزامی نسبت به تبلیغ و ترویج زکات، سازمان‌دهی، هماهنگی و آموزش روحانیون و مبلغان در زمینه تبلیغ و ترویج پرداخت زکات، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ای آن سازمان در تبلیغ زکات و چندین مورد دیگر ازجمله تعهدات سازمان تبلیغات اسلامی در این تفاهم‌نامه است.
وی در خصوص تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه تصریح کرد: شناسایی و انتخاب روحانیون و مبلغان به‌عنوان عامل زکات، بررسی و شناسایی روستاهایی که عامل زکات ندارند، پرداخت حق‌الزحمه عاملان زکات و همکاری در تأمین محتوای فرهنگی و تغذیه فکری کاربردی برای شبکه تبلیغی از مهم‌ترین تعهدات کمیته امداد در این تفاهم‌نامه است.
سیدرضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با ابراز خرسندی از همکاری با کمیته امداد، گفت: ما در خصوص همکاری با کمیته امداد هر کاری که باشد باافتخار می‌پذیریم و امضای این تفاهم‌نامه موجب همکاری و تعامل بیشتر است.
وی با اشاره به اینکه زکات یکی از واجبات دینی است و هم‌پایه نماز در قرآن آمده است، افزود: باید به فرهنگ پرداخت زکات توجه بیشتری شود و بتوانیم آن را احیاء کنیم تا برکات آن در جامعه اسلامی نمود پیدا کند.
افتخاری بابیان اینکه ظرفیت خوبی در سازمان تبلیغات اسلامی برای احیاء فرهنگ زکات و ترویج آن در جامعه داریم، گفت: علاوه بر روحانیون، استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی و مداحان و توجیه آن‌ها برای ترویج زکات نیز می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام

منتشر شده در :2020/06/30 - 09:06|شناسه خبر: 51697 461 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه