امروز :پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۴۶:۲۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

فعالیت هیئت های مذهبی منوط به کسب مجوز از سامانه بیرق است/الزامی بودن،زدن ماسک در مراسم عزاداری محرم

مدیدکل تبلیغات اسلامی استان، گفت: استفاده از ماسک در مراسم عزاداری محرم الزامی است.

گزارش راه ملت از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا افتخاری سه شنبه شب در همایش عاشوراییان با حضور مسئولین هیئت‌های مذهبی استان، افزود: هیئت‌های دارای مجوز یا بدون مجوز باید به سامانه بیرق مراجعه و برای فعالیت و برگزاری مراسم از طریق ثبت نام، مجوز اختصاصی دریافت کنند.

افتخاری برنامه ریزی برای خدمات دهی و کنترل بهتر در برگزاری مراسمات را از خروجی‌های ثبت نام در سامانه دانست و عنوان کرد: اعمال نظارت بر شیوه نامه ابلاغی به استان با هدف برگزاری مراسمات نیز مورد تاکید است.

افتخاری گفت: اگر هیئت‌های مذهبی همراهی کنند، ظرفیت سازی مناسب و الگو سازی های مثبت برای اجرای برنامه‌های دیگر را خواهیم داشت.

وی با ارائه چند توصیه بر اساس پروتکل‌ها، گفت: استفاده عزاداران از ماسک یک نیاز اساسی بوده و کنترل و مدیریت جمعیت پیرامونی نیز بر عهده متولیان هیئت‌ها خواهد بود.

افتخاری افزود: هیئت تولید و تهیه ماسک، بکارگیری فضای باز و مدیریت محیط را در دستور کار قرار دهند.

افتخاری با بیان اینکه ویروس کرونا ساختار فعالیت جوامع بشری را تغییر می‌دهد، عنوان داشت: باید با در نظر گرفتن این فضای جدید، نیازهای خود را تأمین کنیم. ویروس کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داده و دو گانه هایمختلفی را رقم زد.

افتخاری با اشاره به اینکه تبعیت از ستاد کلی مقابله با کرونا ضروری است‌، عنوان کرد: تلاش می‌شود با در نظر گرفتن سلامت مردم، بیشترین بهره را از محرم داشته باشیم.

افتخاری از فعال سازی کارگروهی تحت عنوان برگزاری محرم و صفر خبر داد و اظهار کرد: با همکاری دستگاه‌های مختلف و تعامل مردمی، برگزاری برنامه‌های هدفگذاری شده را خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: موجودیت سازمان تبلیغات با وجود هیأت‌های مذهبی شکل مناسبی گرفته و همکاری عموم مردم نتیجه بخشی برنامه‌ها را رقم می‌زند.

منتشر شده در :2020/08/11 - 11:08|شناسه خبر: 52718 553 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه