امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۰۴:۴۱:۲۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خطیب نماز جمعه دهدشت؛

دشمن میدان را به سمت اغوا آورده است/پرچم اباعبدالله الحسین با رعایت همه پروتکل بهداشتی برافراشته شود

امام جمعه دهدشت گفت: جریان نفوذ، جریان تحریف و…همه برای تضعیف اراده‌هاست دشمن میدان را به سمت اغوا آورده است یعنی کاری که شیطان انجام می‌داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت؛ حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت اظهار داشت: یکی از مصادیق انسان‌های اهل تقوی کسانی هستند که خوش رفتاری در خانواده دارند.

امام جمعه دهدشت با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام تصریح کرد: نشستن مرد کنار خانواده‌اش نزد خداوند رحمان دوست داشتنی‌تر از اعتکاف در مسجد است.

خطیب نماز جمعه دهدشت در ادامه تبیین صله رحم و مصادیق آن گفت: عیادت از بیمار و دلجویی از خانواده داغداران توصیه شده است.

وی با شرح رویداد مباهله آن را مواجهه تمام عیار ایمان با کفر دانست و افزود: مباهله از وقایع تاریخ اسلام است.

وحدانی‌فر تحریف را از کلید واژه‌های مطروحه در بیانات رهبر انقلاب در عید قربان برشمرد و گفت: امروز دشمن در جنگ اقتصادی، فرهنگی و دیگر عرصه‌ها شکست خورده لذا تحریف را در دست گرفته است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه جنگ امروز جنگ اراده‌هاست، اضافه کرد: اگر اراده قوی باشد و ایستادگی کنیم دشمن نمی‌تواند کاری کند جایی موفق است که ببیند اراده ضعیف باشد.

وی در ادامه تأکید کرد: امروز باید تلاش کنیم در صحنه باشیم وحدت کشور واجب است دشمن تلاش دارد تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام را دچار تحریف کند.

وحدانی‌فر بیان داشت: جریان تحریف در حوزه مفاهیم و مصادیق اتفاق می‌افتد تحریف مفاهیم البته خطرناکتر است؛ تحریف مفهوم تنش‌زدایی و گفت وگو و تعامل ،تحریف مفهوم صبر راهبردی به بی عملی و تعلل در پاسخ به دشمن، تحریف مفهوم توسعه سیاسی به قداست‌زدایی از مسایل انقلابی و نیز تحریف آزادی به ولنگاری نمونه‌هایی از این نوع تحریف است.

این کارشناس مذهبی از تحریف انقلابی‌گری به اقدامات تند، احساساتی و بی هدف، تحریف مدیریت جهادی به بی‌برنامگی و تحریف مفهوم عدالتخواهی به هنجارشکنی و مرزشکنی به دیگر مصداق‌های تحریف نام برد و افزود: باید جامعه هوشیار و بیدار باشد.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر تصریح کرد: دشمن می‌داند ما درون پیچ تاریخی هستیم اما به لطف خدای رحمان وبا هدایت رهبری و تدبیر مسوولان و حضور همیشگی مردم از این پیچ هم عبور و دشمن را پشیمان خواهیم کرد.

امام جمعه دهدشت افزود: جمهوری اسلامی درخت تنومدی است که با هیچ سیل و طوفان و تبر دشمن از پای در نمی‌آید اتفاقا قرن، قرن اسلام ایران و قرنی است که جمهوری اسلامی در بلندی‌ها قرار خواهد گرفت دشمنان کار را به جایی نمی‌رسانند.

وی گفت: این روزها ترامپ دست و پا می‌زند برای انتخابات آبرو بخرد اگر فکر می‌کند با این اقدامات ایران پای میز مذاکره می‌رود بداند بزرگتر از او هم برنامه گذاشتند و ما زانو نزدیم باید این اتفاق بیفتد که روزی امثال ترامپ التماس کنند برای مذاکره.

وحدانی‌فر مردم را به صبر راهبردی و مسؤولان را به تلاش مضاعف توصیه کرد و گفت: به لطف امام زمان(ع) جمهوری اسلامی به قله‌های رفیع عزت و سربلندی خواهد رسید.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش سفر دو روزه مسؤولان شهرستان به مناطق دورافتاده بخش دیشموک را یادآور شد و با قدردانی از حضور فرماندار و دیگر مدیران در سرکشی از مردم تصریح کرد: این سفر با در نظر گرفتن اعتبارات موجود با وعده‌های عملی شدنی همراه بود و دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

وحدانی‌فر افزود: حجم مشکلات نگران کننده بود با این حال اما در دورترین مناطق خدمات ارزنده‌ای ارائه شده که باید دیده شود.

وی گفت: کاهش ۴۰ کیلومتری طول مسیر رودریش به دیشموک از کارهایی است که در حال انجام است و با کار جهادی پیش می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه از سبک عزاداری مردم به ویژه در شرایط حساس کرونایی که پرهیز از تجمعات نکته کلیدی و اصولی در پیشگیری از شیوع کرونا است انتقاد کرد و افزود: برگزاری مراسمات عزاداری و عروسی به این شیوه کانون ویروس می‌شود.

امام جمعه دهدشت همچنین به در پیش بودن ماه محرم اشاره و تصریح کرد: پرچم اباعبدالله الحسین با رعایت همه پروتکل بهداشتی برافراشته شود.

وی با بیان اینکه هر ساله بهانه‌هایی برای کم رنگ شدن عزاداری‌ محرم مطرح می‌شود، خطاب به دوستداران مکتب حسینی افزود: این دوگانگی دلسردتان نکند با جدیت و تلاش فراوان هیات‌ها نسبت به مراسمات محرم تلاش کنند.

منتشر شده در :2020/08/14 - 05:08|شناسه خبر: 52883 561 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه