امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۲:۴۲:۴۰

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ورکشاپ طراحی پوسترهای عاشورایی دریاسوج برگزار شد

به همت واحد هنر های تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد ورکشاپ یک روزه طراحی پوستر های عاشورایی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش راه ملت از یاسوج و به نقل از روابط عمومی حوزه هنری کهیگیلویه وبویوراحمد مسئول واحد هنر های تجسمی حوزه هنری با بیان این خبر گفت: این ورکشاپ روز شنبه ۲۵مرداد ماه با حضور ۱۰نفر از طراحان گرافیک هم استانی در محل حوزه هنری استان برگزار شد.

عبدالرسول شریفی هدف از برگزاری این ورکشاپ را معرفی جلوه های عاشورایی در استان خواند و گفت: قرار است آثار تولیدی این هنر مندان در دهه اول محرم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری یاسوج به صورت بنر درسطح شهر و فضاهای تبلیغاتی در معرض دید علاقمندان به نمایش درآیندند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان دربازدیداز این ورکشاپ گفت: زبان هنر یکی از بهترین زبان ها برای معرفی رویدادهای آئینی است که می تواند اثر گذاری و تداعی این وقایع را برای مخاطب بیشتر جلوه دهد و این زبان در بیان عاشورا به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای حیات بخش ، اثرگذاری دو چندان دارد.

وی افزود: برگزاری این ورکشاپ ها علاوه بر تولید آثار هنرمندان در زمینه عاشورا، به فرهنگ سازی و بیان وقایع عاشورا از زبان هنر می پردازد که با توجه به تغییر رژیم مصرف مخاطبان و سنین امروز یکی از اثرگذارترین سبک هاست.

حجت الاسلام افتخاری تصریح کرد: هنر عاشورایی هنری است که صفاتی از جمله ایثار، از خودگذشتگی، مقاومت و… را در دل خود جای داده است و هنرمند با معیارهای زیبا شناسی از جمله جلوه های بصری به بیان این صفات می پردازد.

گفتنی است نمایشگاهی از آثار تولیده شده در این ورکشاپ در فضای مجازی در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منتشر شده در :2020/08/16 - 11:08|شناسه خبر: 52994 294 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه