امروز :جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۲۶:۵۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

آتش سوزی مراتع شهرستان چرام به طور کامل مهار شد

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری کهگیلویه وبویراحمد از مهار کامل آتش سوزی مراتع شهرستان چرام خبرداد.

وی با اشاره به همکاری و تلاش نیروهای محلی و مردم منطقه برای مهار آتش در این منطقه، گفت: نیروهای منابع طبیعی استان وشهرستان چرام نیز به محض دریافت خبر آتش‌سوزی در محل حاضر شدند.

حکمتیان اصل از همه دستگاه‌های دیگر خواست در چنین مواقعی در حد توان نیروها، تجهیزات و امکانات خود را برای مهار آتش به کار گرفته و با منابع طبیعی همکاری کنند.

این مسوول عامل بیش از ۹۵ درصد از آتش‌سوزی را عوامل انسانی دانست و خاطرنشان کرد: مردم، مسافران و گردشگران باید دقت کرده و اقدامی که منجر به وقوع آتش‌سوزی در مراتع شود را انجام ندهند.

حکمتیان اصل با عنوان اینکه هنوز علت این آتش‌سوزی و میزان خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع این منطقه مشخص نشده است، گفت: کارشناسان این حوزه این موارد را مشخص و اعلام خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه حفاظت و صیانت از جنگل‌ها را وظیفه‌ای همگانی دانست و با بیان اینکه این فصل گرما بوده و مراتع در مناطق گرمسیری خشک شده‌ اند، گفت: کوچکترین جرقه، آتش یا حتی خاکستر سیگاری می‌تواند باعث بروز آتش‌سوزی در مراتع و علفزارها شود.

وی به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر از ابتدای سال جاری تاکنون در مراتع و جنگل‌های استان اشاره کرد و گفت: جنگل‌ها و مراتع منابع مهم و مورد نیاز برای تامین آب، موثر در افزایش نزولات آسمانی و ذخیره آب‌های زیرزمینی هستند.

این مسوول، ادامه داد: در این شرایط که دچار کمبود و تنش آبی در استان هستیم باید تلاش کرده و با حفاظت بیشتر از منابع طبیعی سعی کنیم تا تبخیر و کم شدن منابع آبی و آب‌های زیرزمینی را به حداقل برسانیم نه اینکه با ناآگاهی و ندانم‌کاری خود عامل تخریب و نابودی آنها شویم.

حکمتیان اصل کنترل چنین وضعیتی را نیازمند مشارکت و همکاری همه دستگاه‌ها دانست و تصریح کرد: حفاظت و مهار آتش‌سوزی‌ها در منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه مسوولان و دستگاه‌ها بوده و لازم است در چنین مواقعی همه دست به دست هم داده و از توسعه آتش در جنگل‌ها مراتع استان پیشگیری کنیم.

منتشر شده در :2020/08/20 - 11:08|شناسه خبر: 53136 492 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه