امروز :پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۰۸:۳۰:۴۳

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

سردار مرتضی قربانی شناسامه جنگ در دوران دفاع مقدس است

مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان سردار قربانی را شناسامه جنگ در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: درهربرهه ای از مشاوره تا خط شکنی در دوران عرصه دفاع مقدس رد سردارقربانی را به وضوح می توان دید.

به گزارش راه ملت؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد در جلسه دیدار با سردار مرتضی قربانی و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان گفت: سردار مرتضی قربانی در بسیاری از عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس با رشادت و شجاعت تمام در خطوط مقدم و نزدیک‌ترین مکان به نیروهای دشمن حضورفعال داشته و نقش پررنگ ایشان در زمان جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست.

رئوف اظهارداشت: او کسی است که در زمان سقوط فاو ژنرال‌های عراقی درباره اش به صدام گفتند روبروی مان مرتضی قربانی ایستاده بود، چه می توانستیم می کردیم، او کسی است که وقتی در سفر به کره شمالی ، رهبر پیشین این کشور در ضیافت شام نامش را شنید  بپا خاست و با احترام دستش را فشرد و گفت؛ بارها درباره شجاعت مرتضی قربانی در میدان جنگ شنیده بودم و خوشحالم از نزدیک شما را می‌بینم.»

رئوف، سردار قربانی را شناسامه جنگ در دوران دفاع مقدس دانست و گفت: درهربرهه ای از مشاوره تا خط شکنی در دوران عرصه دفاع مقدس رد سردارقربانی را به وضوح می توان دید.

منبع: صبح زاگرس
سردار مرتضی قربانی در جلسه دیدار با مدیرکل و معاونان صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امروز با تبعیت از اتحاد همدلی که در دوران مقدس درچامعه و مردم حکمفرما بود در عرصه اقتصادی و اشتغال زایی می توانیم گام های استواری برداریم.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: خیانت ها و خباثت های رضاشاه بر همه ایرانیان کاملا آشناست. اما قبل از سال ۱۳۰۰ رضاشاه را بر تخت سلطنت می نشانند و در سال ۱۳۱۸ متفقین وارد ایران می شوند و از ایران می خواهند که وارد جنگ شود، که این هم یکی از خباثت های انگلیس خائن نسبت به ایران بود. رضاشاه وارد جنگ نمی شود و در فاصله ۱۳۱۸ تا ۱۳۲۰ می بینیم که در اثر قحطی ۱۱ میلیون از ۲۲ میلیون نفر  جمعیت ایران تلف می شوند.

وی اظهار داشت: در جنگ جهانی دوم انگلیس و شوروی به قزوین می روند و به دولت ایران اخطار می دهند که قشونت را جمع کن. از سوم شهریور تا ۱۲ شهریور به مدت ۹ روز رضاشاه بدون اینکه یک تیر به سمت قشون انگلیس و شوروی بزند تسلیم می شود، لشگرهای ایران را منهدم می کند و همه متواری می شوند و بعد از ۹ روز تهران را می گیرند و تهران را به عنوان غنیمت بین خودشان تقسیم می کنند. حالا در نظر بگیرید که در زمان جنگ تحمیلی علیه ایران همه ابرقدرت های دنیا جمع شدند و به ایران حمله کردند. امام در بیانیه شب اول جنگ می فرمایند که دزدی آمده و سنگ انداخته است و می خواهد ببیند که در این کشور کسی هست یا نه. این قدرت الهی امام را نشان می دهد که ایشان همان شب فرمودند ما ۲۰ میلیون سرباز و بسیجی داریم و ۲۰ سال هم با شما می جنگیم.

فرمانده لشکر۲۵ کربلا در دوران دفاع مقدس درادامه عنوان داشت: مردم و عشایراستان کهگیلویه و بویراحمد اولین بار با لباس محلی و اسلحه های خود در آبادان وارد کارزارجنگ در مبارزه بارژیم بعث شدند که برای اسکان آنان  مدرسه ای در نظر گرفته شد و آموزش های نظامی را یاد گرفتند.

وی در پایان اذعان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس جزو درخشان ترین تاریخ ایران اسلامی است که دشمنان نتوانستند حتی یک وجب خاک میهن  را به اشغال خود درآورند.

در پایان این مراسم سردار مرتضی قربانی با اهدای لوح سپاس از رئوف مدیرکل شبکه استانی دنا بمناسبت گرامیداشت خاطرات فراموش نشدنی چهلمین سالگرد دفاع مقدس تجلیل کرد.

منبع: صبح زاگرس

منتشر شده در :2020/09/13 - 01:09|شناسه خبر: 54374 328 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه