امروز :شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۲۶:۴۹

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

میزان بروز بیماری کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۹.۸ رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان بروز بیماری در استان به ازای هر یک هزار نفر جمعیت به ۹.۸ رسید.

به گزارش راه ملت؛ پرویز یزدان‌پناه در نشست ستاد استانی مبارزه به کرونا اظهار داشت: میزان بروز بیماری در کشور ۴٫۷ در هزار نفر جمعیت بوده که در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۹٫۸ رسیده و در واقع بیش از دوبرابر میانگین کشوری است.

وی کل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی را ۷۶ هزار نفر از شیوع کرونا تاکنون عنوان کرد و افزود: به طور میانگین روزانه ۵۰۰ مراجعه کننده داشته‌ایم که از این تعداد ۵ هزار و ۱۵ نفر بستری شده و تاکنون ۴ هزار و ۷۴۰ نفر ترخیص شده‌اند.

یزدان‌پناه تعداد بیماران بستری‌ شده در شرایط فعلی را بیشتر از ترخیصی‌ها دانست و ادامه داد: هم اکنون ۲۷۵ بیمار در بیمارستان‌ها بستری بوده که از این تعداد ۱۰۸ نفر کرونایی قطعی بوده و ۲۲ آنان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تعداد بیماران کرونایی بهبود یافته ۵ هزار و ۴۰۰ نفر، فوتی‌ها ۹۷ نفر و نمونه‌های انجام شده ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که نسبت به میانگین کشور وضعیت بهتری داریم.

یزدان‌پناه درصد نمونه‌های گرفته شده و شاخص نمونه گیری مثبت در کشور را به ترتیب ۴٫۲ و ۱۱٫۳ عنوان کرد و گفت: این ارقام در استان نیز ۴٫۳ و ۲۳٫۲ بوده و تعداد ۵ هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی بهبود یافته است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ نفر در استان به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند، یادآور شد: روز گذشته ۲۳۱ نمونه داشتیم که ۱۱۰ مورد مثبت که بیشترین مواد در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد، باشت و لنده بوده است.

یزدان‌پناه گفت: بیشترین افراد مبتلا شده به کرونا ساکن شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران هستند و تاکنون ۳۶ فوتی در بویراحمد، ۳۰ نفر در گچسارن، ۱۶ نفر کهگیلویه و یک نفر در شهرستان دنا بوده است.

وی میانگین سنی بیماران  کرونایی را۴۱ سال عنوان کرد و اظهار داشت: در هفته گذشته شهرستان چرام از وضعیت قرمز به نارنجی رسید و در صورت تداوم روند فعلی گچساران نیز بودی از وضعیت قرمز خارج می‌شود.

یزدان‌پناه بیان کرد: میزان بروز بیماری در کشور ۴٫۷ در هزار نفر جمعیت است ولی در کهگیلویه و بویراحمد ۹٫۸ درصد بوده و در واقع بیش از دوبرابر میانگین کشوری بوده ومیزان مرگ و میر به ازای یکصد هزار در کشور ۲۷٫۲ و در استان ۱۳٫۷ درصد

منتشر شده در :2020/09/13 - 01:09|شناسه خبر: 54393 308 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه