امروز :پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۶:۲۴:۲۱

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند/ بدون شک مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد

فرمانده دسته یکم گروهان پیاده نظام ثارالله تیپ چهل هشت سپاه فتح در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس یادداشتی منتشر کرد.

به گزارش راه ملت در این یادداشت آمده است؛

اگر دشمنان اسلام و قرآن می دانستند که دفاع مقدس آینده جمهوری اسلامی را تثبیت و بیمه می کند، هرگز دست به چنین حملات نابرابری‌ نمی زدند، یزیدیان زمان یا همان دست نشانده های غربی در یک اشتباهات استراتژیک به بهانه های بی پایه و بی اساس به استقلال یک ملت به رهبری یک امام دلسوز که به تازگی از پاکسازی و شر طاغوتیان زمان در حال برنامه ریزی برای جبران عقب ماندگی های که شاه و شاهان سالیان سال بر گرده این ملت تحمیل و روا داشتند، ناگهان دشمنان و عمروعاص ها توانستند یک ابو موسی اشعری زمان را پیدا کنند، تا بتوانند به خواسته های نامعقول شان برسند. اما در آن ایام ها که جایگاه و مقام ارزشی نداشت، هر کسی که در آن میدان حضور پیدا می کرد از خود گذشتگی بود. در آن روزگاران ماندن در خانه مفاهیم و معانی خاصی نداشت و مردن در بستر، حقارت بود.
آن روزها شهادت، بزرگراهی به اندازه افق داشت. آن روزها فاصله خاک تا افلاک و کویر تا بهشت، یک میدان مین بود. خاکریزها، بوی بهشتِ مردانی را گرفته بود که سر به سر، تن به مرگ می سپردند تا مبادا وجبی از خاک دین و وطن، به دست یزیدیان زمان حریص و متجاوز بیفتد، چرا که دفاع مقدس، رساترین واژه در تاریخ ایستادگی این ملّت قهرمان است. مردان این دیار در پی حملات کفتار صفتان ننگ و نفرین، در هفت شهر عشق، هشت بهار، آزادگی را پیمودند و حماسه آفریدند.
۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است و  از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.
در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح استعمار پیر آمریکای جنایتکار و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. همانطور که همه مطلع هستیم صدام رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین‌های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.
جنگی نابرابر در شرایطی به ایران تحمیل شد که از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح ‌های وابسته به غرب و شرق، با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری‌های نظامی در صدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی نیز به خاطر تبعات قهری انقلاب، هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را به طور کامل پشت سر ننهاده بودند.
آمریکا برای به سازش کشاندن جمهوری اسلامی و در نهایت تسلیم آن‌ها حمایت پنهان و آشکار خود را در کلیه زمینه‌های سیاسی، نظامی‌، ‌اقتصادی و … از رژیم بعثی عراق به اجرا گذاشت. از سوی دیگر نیز ابرقدرت دیگر جهان‌ یعنی شوروی که متحد عراق محسوب می‌شد، خصومتش را با نظام اسلامی که شعار نه شرقی و نه غربی را سرلوحه کار خود قرار داده بود و در جریان اشغال افغانستان توسط شوروی، این تجاوز را محکوم کرده بود، بیش از پیش نمود.
ارتش عراق یا همان ابو موسی های اشعری زمان که بر اساس محاسبات خود از وضعیت داخلی و خارجی ایران، فتح یک هفته‌ای تهران را در سر می‌پرورانید، در روزهای نخست تجاوز، بدون مانعی جدی در مرزها تا دروازه‌های اهواز و خرمشهر پیش تاخت. تحت چنین شرایطی امام خمینی (ره)‌ به خروش آمد و ندای ملکوتیش دل‌های شیفتگان انقلاب و نظام را متوجه دفاع از کیان جمهوری اسلامی نمود؛ بطوریکه، نیروهای مردمی بدون امکانات و تجهیزات و حتی آموزش‌های نظامی به مقاومت پرداختند.
علیرغم کارشکنی‌و سنگ اندازی رییس جمهور وقت بنی‌صدر خائن وطن فروش، دفاع مقدس مردم مسلمان و انقلابی ایران شکل گرفت و نیروهای جوان و شهادت طلب به جبهه‌ها شتافتند. پس از شکل‌گیری اتحاد و انسجام در میان نیروهای انقلابی و طرد نیروهای وابسته، حماسه‌ای مقدس شکل گرفت که در تاریخ ایران اسلامی بی‌سابقه بود. حماسه دفاع مقدسی که برکات و دستاوردهای بی‌نهایتی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. جهاد و شهادت مردمان با ایمان و مخلص این سرزمین، ستون‌های نظام اسلامی را تا مدت‌ها مستحکم نمود.
بدون شک مقدس ترین جهاد، جهادی است که به عنوان دفاع از حقوق انسانی صورت گرفته باشد. در جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق، جنگی ناخواسته را به کشور ما تحمیل کرد و با نادیده گرفتن استقلال سرزمین ما به ایران اسلامی تجاوز کرد. از این رو، مردم غیرتمند ایران، در دفاعی مقدس، از حق خود که دفاع از استقلال سرزمین و هویت دینی ـ ملی خود بود، دفاع کردند.
اما از جلوه های معنویت در دفاع مقدس، حالت تضرع، استغاثه و راز و نیاز عارفانه رزمندگان اسلام بوده است. دفاع مقدس، فرصت نمایش خالصانه ترین و زیباترین مناجات ها و دعاها را پدید آورد. در کنار نماز و قرآن، دعا وسیله دیگری بود که یاد خدا را در دل رزمندگان زنده نگاه می داشت، به آنان قدرت روحی می بخشید و تحمل سختی های نبرد را برای آنان آسان تر می ساخت.
اینجانب بعنوان عضو کوچکی از جامعه بسیجیان بی ادعا و همیشه در صحنه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، و شروع جنگ تحمیلی را محضر همه خانواده های محترم شهیدان، جانبازان،ایثارگران گرامی می داریم، امیدوارم که با راستی و صداقت بتوانیم تنها گوشه ای از دلاوری های مردان حماسه ساز تاریخ را سرلوحه کار خود قرار بدهیم.
با احترام فراوان/ سید حسین رازیان

منتشر شده در :2020/09/20 - 08:09|شناسه خبر: 54755 498 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه