امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۵:۱۳:۴۴

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خبر داد

اجرای بیش از یک میلیون و ۸۰۰هزار نفرساعت آموزش‌های فنی و حرفه ای در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۹۶ نفر ساعت دوره آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفته اند.

راه ملت: به گزارش راه ملت، “فاطمه اسدی” افزود: سال گذشته حدود یک میلیون و ۸۴۶ هزار و ۱۹۶ نفر ساعت و حدود ۷هزار و ۳۵۱ نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.

وی اظهار کرد: سال گذشته آموزش یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر ساعت و ۱۱۷۳ نفر دوره در بخش خصوصی انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ۹۷ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان  کهگیلویه و بویراحمد در ۳۷ رشته آموزشی فعالیت دارند.

اسدی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال ۴۳۶ هزار نفر ساعت و ۱۴۷۸ نفر دوره در حوزه های مختلف آموزش دیده اند.

وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا به نظام آموزشی آسیب وارد کرده است، عنوان کرد: این وضعیت به سیستم آموزش فنی و حرفه ای آسیب وارد کرده و تقریبا تمام مراکز آموزشی و کلاس های مهارت آموزی و آموزشگاه های آزاد تعطیل هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه نظام آموزشی به بستر فضای مجازی راهنمایی شده، بیان کرد: فضای مجازی نیز مشکلاتی از جمله در برداشتن هزینه برای مربیان و نبود امکانات برای کارآموزان دارد، حق شرکت در دوره ها از کارآموزان گرفته  شده و از مهارت آموزی دور می مانند، همچنین افرادی که در روستا زندگی می کنند و امکان شرکت در کلاس ها و دوره ها را ندارند و این آسیب باعث ریزش کارآموزان در امر آموزش و مهارت آموزی شده و برخی از مربیان را در امر آموزش سردرگم کرده است.

اسدی تعهد آموزشی سال ۹۹ در بخش خصوصی و دولتی را ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار و ۶۰۶ نفر ساعت عنوان کرد و افزود: از این مقدار، تعهد بخش خصوصی ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ساعت است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مربیان آموزش فنی و حرفه ای در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۳ نفر رسمی، ۶۶ نفر پیمانی و ۴۲ نفر حق التدریس است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در چهار گروه خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی ارائه می شود، تصریح کرد: تعداد حرفه های آموزشی گروه خدمات ۵۰ حرفه، صنعت ۹۷ حرفه، فرهنگ و هنر ۳۰ حرفه و کشاورزی ۱۴ حرفه است./ایسنا

منتشر شده در :2020/09/23 - 08:09|شناسه خبر: 54925 328 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه