امروز :جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ساعت : ۱۴:۲۴:۰۷

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

جزییات پرداخت وام ۵ میلیونی خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم درباره جزییات پرداخت وام ۵ میلیونی خرید لپ تاپ و گوشی هوشمند برای دانشجویان توضیح داد.

راه ملت: به گزارش راه ملت، ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره مبلغ وام ضروری دانشجویی گفت: وام ضروری یکی از ۵ عنوان وام‌های دانشجویی است که برای رویداد‌های مختلف، دانشجویان می‌توانند از آن استفاده کنند.

او اضافه کرد: وام‌ دانشجویی ضروری در مواردی چون بیماری‌های صعب العلاج، تصادفات، فوت پدر و مادر، حوادث غیر مترقبه‌ای که خارج از کنترل و اراده دانشجو باشد و منجر به ایجاد خساراتی شود که زندگی دانشجویی و خانوادگی دانشجو را تحت تاثیر قرار دهد، پرداخت می‌شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان بیان کرد: کرونا یک رویداد غیرمترقبه بود و وام هایی در این زمینه به دانشجویان پرداخت می شود و دانشجویان می توانند برای تهیه ابزار هوشمند مثل گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ درخواست وام کنند.

مبلغ وام ضروری در سال تحصیلی جدید بین ۳ تا ۵ میلیون

او اضافه کرد: سال تحصیلی قبل وام ضروری تا سقف یک میلیون پرداخت می‌شد و در برنامه ریزی جدید بسته به شرایط بین ۳ تا ۵ میلیون وام  پرداخت می‌شود. با این وجود اینکه اعتبار دانشگاه‌ها محدود است، هر دانشگاه متناسب با تعداد دانشجویان و سقف اعتباری باید وام‌ها را با اولویت بندی پرداخت کند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: مقرر شده است، بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها ارسال شود و به معاونان دانشجویی اعلام شود که اولویت پرداخت وام ضروری با دانشجویانی است که این وام را برای خرید ابزار هوشمند «گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ» جهت برخورداری از آموزش مجازی نیاز دارند.

به گفته ی این مقام مسئول، در سال های گذشته سقف وام ضروری پرداخت نمی شد اما امسال برای اولین بار به دلیل شیوع کرونا به اکثر متقاضیان سقف وام ضروری پرداخت شده است.

قیمت هر وعده غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید

رییس صندوق رفاه دانشجویان در خصوص قیمت هر وعده غذای دانشجویی در سال تحصیلی جدید عنوان کرد: سقف قیمت برای غذا‌های کم هزینه ۱۵۰۰ تومان، برای غذا‌های با هزینه متوسط ۲۱۰۰ تومان و برای غذا‌های پرهزینه ۲۵۰۰ تومان است. در غذا‌های کم هزینه ۹ درصد هزینه تمام شده را دانشجو پرداخت می‌کند و در غذای پرهزینه ۱۱ درصد قیمت تمام شده از دانشجو دریافت می‌شود، مابقی آن را دانشگاه‌ها پرداخت می‌کنند.

گفتنی است، وام ضروری متعلق به دانشجویانی است که با مشکل مالی و یا حادثه خاصی مواجه شده اند  و دانشجو می‌تواند در مواجهه با هر یک از موارد خرید لوازم کمک آموزشی، خرید عینک طبی، هزینه پایان نامه، فوت بستگان درجه یک، بیماری و …، درخواست وام ضروری داشته باشد./YJC

منتشر شده در :2020/10/04 - 09:10|شناسه خبر: 55514 367 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه