امروز :سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت : ۱۳:۰۴:۰۲

پایگاه خبری تحلیلی راه ملت
اولین و تنها رسانه کاملا دانشجویی استان کهگیلویه وبویراحمد

اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان به ۸۵ درصد رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان ۸۵ درصد است که از این رقم ۸۱ درصد به اینترنت پهن باند سیار و ۴ درصد به اینترنت پهن باند ثابت اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کهگیلویه و بویراحمد، جواد غلام پور در جلسه کارگروه رسیدگی به مشکلات خطوط مشترکین ADSL استان که در سالن جلسات اداره کل ارتباطات استان برگزار شد، افزود: در ۴ سال اخیر استفاده از اینترنت پهن باند در استان بیش از ۳۰ درصد افزایش داشته است و تلاش می شود با توسعه زیرساخت ها این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

مدیرکل ارتباطات استان ضمن بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا و آغاز قرنطینه در ابتدای سال شاهد رشد ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت در استان بودیم، اظهار کرد: اینترنت پهن باند در استان بیش از ۶۴۰ هزار مشترک دارد که از این رقم بالغ بر ۶۱۰ هزار اشتراک مربوط به اینترنت پهن باند سیار است.

غلام پور تصریح کرد: ۹۵ درصد از دسترسی ها به اینترنت پر سرعت از طریق فناوری نسل سوم و چهارم، ۴ درصد از طریق xDSL و حدود یک درصد نیز از طریق فناوری TD-LTE صورت می پذیرد.

وی همچنین به طرح هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و تجهیز بیش از ۱۲۰۰ مدرسه در استان به اینترنت پر سرعت را گام مهمی در توسعه خدمات فناورانه و دسترسی به اینترنت پهن باند برشمرد.

منتشر شده در :2020/10/05 - 03:10|شناسه خبر: 55560 326 بازدید
گزارش خطا:

اخبار و سوژه های خبری خود را برای راه ملت ارسال کنید:

صفحه ارسال خبر - یادداشت

ایمیل گروه خبری راه ملت: [email protected]

تماس مستقیم : 09120139712

نظرات

ارسال نظر جدید

  • آخرین اخبار

آخرین اخبار استان

حمایت می کنیم


ساخت انواع وبسایت
بالای صفحه